-
ComHem verkar kryptera undertexterna. Det gör inte Canal Digital, därfär det fungerade för mig där. Testade Outdoor Channel HD på ComHem och när jag spelade in så var undertexterna krypterade. Du får skriva på OpenATV:s och VTi:s forum om detta felet.
-
Kan ju vara Enigma2 som inte kan hantera krypterad text helt enkelt.
-
Grr jag får väl använda boxen som dörrstopp. Varför är det alltid de som vill göra rätt för sig som drabbas av leverantörernas krypteringslösningar.
Varför i hela friden kryptera texten? Är säkert inte prioritet att lösa detta varken hos de som implementerat CI+ (VTI OpenATV) eller de som jobbar på enigma2 imagen.
De bor i länder som dubbar för det mesta och det kanske bara är Comhem som envisas med textkryptering. Får väl byta tv leverantör.
-
Aldrig hört talas om att nån krypterar själva textningen tidigare.
-
Texten syns om man tar ur modulen så den är faktiskt inte krypterad, fel av mig. Däremot fungerar den inte när den avkrypteras av boxen. Konstigt fel :s
-
Det stämmer. Tar man ur CI+ modulen kommer texten. Och nu blir det ännu mer konstigt. På Cmore Series HD fungerar texten på med CI+ modulen i men det är också den enda kanalen texten fungerar på!
Det måste vara något Comhem gjort på den kanalen som skiljer sig från alla andra.
-
Cmore Series HD är inte pairad
-
Men så om man har flera boxar hemma så kör man ett CD och ett VS då för parabol och sen skaffar ett tvillingkort för CD som man då sätter i CI sloten så man får de två pairade kanalerna i åtminstone i en box och sen kan komma åt samtliga övriga i de andra boxarna?
-
Räcker ju med ett smartwi eller liknande lösning och sätta ena klientkortet i CI+ modul.
Synd att inte DM8000 har stöd för CI+ då den har plats för 4 CA moduler.
-
Men funkar smartwi 100% stabilt? Har läst att de måste mecka lite ibland med korten. Frugan blir ju oxtokig så fort nått data/tv relaterat inte funkar hemma så minsta tvivel på att det inte rullar fläckfritt är att beakta direkt.