Vilken image ska det vara till vu + solo2 för att cmore kan ska funka?
Utskriftsvy
Vilken image ska det vara till vu + solo2 för att cmore kan ska funka?
Vad menar du med funka? De flesta kan med softcam ge det mesta av utbudet. Vill du se allt är det CI+ i boxen som gäller
jag undrar också vilken image som funkar för ci+ på solo2an? och kan man köra canaldigital via ci+ samtidigt som du kör mgcamd för att kika på viasat? och en tredje fråga.. måste man ringa in till CD för att para sin ci+ modul? fick med den då jag skaffa abbonemanget så den kanske redan är parad?
Om den redan är, kan du se CMORE Fotboll/Hockey/Live 3 och 4 redan... Verkar som om modulen inte bryr sig om vad det är för FW på boxen. Den satte igång att uppdatera sig efter at jag pratat med CD och satte i kortet i modulen och sedan modulen i mottagaren.
modulen bryr sig inte vilken image det är sålänge stöd för CI+ finns.
Den funkar såklart även utan CI+ men då utan opairade kanaler då den är bakåtkompatibel.
Är du säker på att cd kör ci+??
Såg ett inlägg tidigare (kan inte hitta det nu) om att cmore hockey och fotboll funkade i en dm8000 med pairingmodulen från cd.
om så är fallet, så är det ju bara pairing utan ci+ och då funkar det ju med vilken box som helst bara den har ci.
har både solo2 och en miraclebox men har ej fått det att lira på någon av dom. får upp en ruta med tysk text "ej aktiverat" eller något i den stilen. kanske får ringa in till cd och får den parad med modulen. men visst ska det gå att använda kortet igen i servern fastän det blir parat med modulen?
Ja men den funkar bara på opairade kanaler då.