Jag bestämde mig för att prova en Openbox/Skybox S12, den billigaste HD-box man kan köpa. Efter att ha läst om andra på forumet som beställt boxar från
http://www.mixeshop.com/ så beställde jag en därifrån. Eftersom detta var ett budgetprojekt valde jag den billigaste frakten rekommenderat brev med China Post. Kostnaden blev $47.50 för boxen, frakt $10.66 och Paypalavgift $1.90. Summa $60.06 vilket blev SEK 406 med den då gällande dollarkursen.
För något över 400:- fick jag alltså en HD-box levererad hem! :)
Mjukvaran i denna boxen är densamma som i alla Openbox varianterna. Den är lite primitiv men ganska straight forward och det mesta funkar bra. Har man sett några olika sat-boxar är det ingen större konst att förstå hur man ska göra. Att scanna satelliter och sätt upp mgcamd klienten var snabbt gjort. Det som tar tid och är knöligt är att göra en favoritlista. EPG kan man i stort sett glömma. Man får pågående och nästa program på aktuell kanal men i övrigt syns bara något enstaka program på övriga kanaler.
Min kommer nog att få tjänstgöra i sovrummet och ersätta den Openbox S10 som var tänkt dit, men min nya S12:a är snyggare och mindre! :)