Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Hittar inga HD-kanaler efter installation av ny image

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Slände in Pli 3.0 idag för att testa. Samma fel. Hittar inga hd-kanaler vid kanalsökning. Laddade över favoriter från andra boxen som test men fick samma fel -Tuning misslyckades. Men efter att ha stått kvad på HD-kanaeln 2 minuter så dök plötsligt bilden upp. Får perfekt signal med 15,5dB i någon minut sedan samma fel ,0,0dB. Väntar en minut och bild igen. Så håller det på. Som sagt nätdel och tuner lånade jag från andra boxen men får samma fel. Återstår väl att skicka den i soptunnan. Köpte en VU+Solo2 i vecka vilket var en positiv upplevelse.

Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Tackad
    42 gånger
    Hmm....
    Om det funkade förut, byt tillbaka till Gemini så ser du om det är hårdvaru- eller imageproblem?
    Är du riktigt säker på att det inte är PSU, tuner eller diseqc?
    Testat med olika värde på tone amplitude?
    telnet:
    cat /proc/stb/frontend/0/tone_amplitude
    echo X > /proc/stb/frontend/0/tone_amplitude
    X = 1 till 10

Byt de stora elektrolyterna innan du slänger boxen, 4700uf.

Tack för tipset. Jag har bytt psu, tuner samt diseq med samma resultat. Får tyvärr inte igång cccam på Gemeni så den testen har jag inte lyckats med. Känns som att felet ligger på moderkortet.

Citat Ursprungligen postat av Stenzolid Visa inlägg
    Slände in Pli 3.0 idag för att testa. Samma fel. Hittar inga hd-kanaler vid kanalsökning. Laddade över favoriter från andra boxen som test men fick samma fel -Tuning misslyckades. Men efter att ha stått kvad på HD-kanaeln 2 minuter så dök plötsligt bilden upp. Får perfekt signal med 15,5dB i någon minut sedan samma fel ,0,0dB. Väntar en minut och bild igen. Så håller det på. Som sagt nätdel och tuner lånade jag från andra boxen men får samma fel. Återstår väl att skicka den i soptunnan. Köpte en VU+Solo2 i vecka vilket var en positiv upplevelse.
    Jag har en 800HD (ej SE), och hade precis dessa problemen fast då med openpli 2.1 (finns ju ingen högre för den gamla boxen). De har dock blivit värre och värre det senaste halvåret. Köpten en ny alps rev M tuner och slängde in, nu fungerar allt riktigt fint.

Liknande ämnen

1. Hittar inga kanaler
    Av MuckoKD i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-31, 19:41
  2. Hittar inga kanaler
    Av jsidj i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 23:59
  3. Hittar inga kanaler
    Av satte90 i forum Dreambox
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 15:06
  4. hittar inga kanaler
    Av knipp i forum Dreambox
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 14:17
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 12:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss