Resultat 1 till 10 av 55

Ämne: Amiko A3

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Kan hålla med i det mesta. Även jag införskaffade denna förträffliga lilla box som får mig att ifrågasätta varför jag öht ska behålla Dreamboxen. Jag har dock inte haft synkproblem vid kanalbyten. Däremot har jag inte fått Viaspratt till att fungera. Det hade varit intressant att få veta hur din setup ser ut för det.
    Även inspelning fungerar finfint med denna box. Jag pluggade in en USB-hårddisk, som direkt upptäcktes, ställde in var jag ville ha inspelningarna och tryckte på knappen. Inspelningen kommer igång ca. 1 sekund efter.
    När det kommer till kanalsökningen kan jag rekommendera Amikons blind scan. Tunern är faktiskt riktigt känslig och hittade rätt så mycket som inte Dreamboxen fixade. Sökningen går dessutom rätt så fort trots blind scan, vilket imponerade mig. Det ska tilläggas att byte mellan satelliter (USALS-motor för 1.2 m) förflöt mycket bra och snabbt.
    Kort och gott. Jag är helnöjd och kommer att fortsätta att leka med Amikon. This is just the beginning :-)

Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av music4keep Visa inlägg
    Kan hålla med i det mesta. Även jag införskaffade denna förträffliga lilla box som får mig att ifrågasätta varför jag öht ska behålla Dreamboxen. Jag har dock inte haft synkproblem vid kanalbyten. Däremot har jag inte fått Viaspratt till att fungera. Det hade varit intressant att få veta hur din setup ser ut för det.
    Även inspelning fungerar finfint med denna box. Jag pluggade in en USB-hårddisk, som direkt upptäcktes, ställde in var jag ville ha inspelningarna och tryckte på knappen. Inspelningen kommer igång ca. 1 sekund efter.
    När det kommer till kanalsökningen kan jag rekommendera Amikons blind scan. Tunern är faktiskt riktigt känslig och hittade rätt så mycket som inte Dreamboxen fixade. Sökningen går dessutom rätt så fort trots blind scan, vilket imponerade mig. Det ska tilläggas att byte mellan satelliter (USALS-motor för 1.2 m) förflöt mycket bra och snabbt.
    Kort och gott. Jag är helnöjd och kommer att fortsätta att leka med Amikon. This is just the beginning :-)
    Har också just haft problem med Viasat. Men fick igång det på två olika sätt med 090F åtminstone. Jag har en Solo2 och en Amiko. Då ser setupen ut såhär.

NewCS (Solo2) lokalt > OSCam (Solo2) > OSCam (Amiko)

eller

NewCS (Solo2) > OSCam (Amiko)

093E fick jag fungerande, men sen la den av igen... Skumma är också att boxen ignorerar 093E fullständigt trots att jag kan se att kortet har kommit med i min C-lina för Amikon... Testat loadbalancer utan lycka.

Hade glömt testa XBMC när den streamar från OpenWebif. Det fungerande i princip felfritt. Gäller att ha tålamod gällande EPG:n som laddas ner sen bör det inte vara några problem. Bra nät rekommenderas också. Det här gör att boxen är perfekt för att ta med utomlands!

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Tackad
    5 gånger
    Det pågår ständig utveckling av programvaran till Amiko A3 , för er som vill testa den nya beta programvaran

Ställ er under update, tryck blå knapp så skall tillgängliga beta versioner visa sig

Funkar DVB-C på den här boxen? Någon som testat med Comhem?

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm

Ingen C-tuner än så länge, möjligen kan man använda en USB tuner.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Tackad
    92 gånger
    Förlåt kanske en dum fråga, men hur importerar man egna listor?

Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    Förlåt kanske en dum fråga, men hur importerar man egna listor?
    Huvudmeny > Misc > Import E2 lamedb eller nåt

Du måste ha sparat en lista i ett USB via DreamEdit eller dylikt.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss