Här en bild på det
Här en bild på det
Du måste koppla in både rj45 och mini usb. (rj45 nätverkskabel från routern till boxen) använd sedan ferrari filler för att flasha in en ferrari ssl samt image
Ja, det är 1 av alla olika varianter jag testat
När jag Flashat en bootloader så står det en IP-adress(den jag skrivit in i FerrariFiller) och under står det "Serial setup ** " och jag kan då surfa in i boxen från webläsaren, välja en fil och ladda in i boxen. I webläsaren står det sedan att man ska reboota. KLickar jag på den knappen så händer inget med boxen. Det står fortfarande IP och Serial . . . .
Startar jag om boxen manuellt så får jag "2nd failed" med nån bild i bakgrunden med en USB-kontakt och en krets med ett varningsmärke framför.
Vet du vilken/vilka det skall vara ?
Bra, då vet vi med säkerhet att du har ett Ferrari-kort. Forumet som gäller för Ferrari-boxarna är http://www.8a8f8.com/. Tyvärr har de inte lyckats att aktivera mitt konto fullständigt ännu, så jag har inte tillgång till att ladda ner alla filer än. Men vi kan köra på en SSL och en image som vi åtminstone vet ska fungera till din box. Nyare/andra versioner kan man ju fokusera på vid ett senare tillfälle. Du verkar ju ha hittat ett sätt, av allt du prövat, där du åtminstone kan flasha boxen - och det verkar fungera? Annars är det som tidigare nämnts Ferrari Filler som rekommenderas på deras forum.
SSL87F verkar vara den (iaf. en av de) nyaste bootloaders till din box. Den måste du flasha in först:
http://fam.8a8f8.com/download/dm800s...0se-SSL87F.nfi
Flasha in den och reboota boxen. Efter att boxen startat upp (med ev. felmeddelanden) så kan du stänga av boxen (via menyn om det går), och dra strömmen.
Sedan bör du kunna flasha in imagen den "vanliga" vägen (som du säkert känner till), dvs hålla inne power-knappen medans du kopplar in strömmen till boxen igen och vänta på *** STOP ***, surfa till IP-adressen som visas i LED-displayen och välja image. OE 2.0-images verkar inte stödjas alls av Ferrari, så versionen av min favoritimage OpenPLi blir troligtvis 2.1 som du hämtar här:
http://fam.8a8f8.com/download/dm800s...li-jole911.nfi
Tyvärr vill inte riktigt alla webbläsare fungera den här vägen. I Windows XP verkade det inte vara några problem, men i senare Windows-versioner och med vissa webbläsare kan man stöta på trubbel. Man klickar på "FLASH" och sedan står sidan bara och "tuggar" (även när det fungerar så kan den stå och tugga ett bra tag, säkert 2-4 minuter, innan man plöstligt kommer till progressbaren som då redan är på t.ex. 75%, så ha lite is i magen). Tydligen ska Opera vara den webbläsare som är störst chans att lyckas med, men jag har stött på problemet även med den. Får du problem den här vägen så tror jag inte det ska vara några konstigheter att flasha via t.ex. Ferrari Filler/DreamUp med USB till mini-USB-kabeln, precis som du tidigare gjort med bootloadern.
Återkom om du får problem även med denna SSL och image.
Senast redigerad av Jicarala den 2016-02-01 klockan 17:50.