Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Titanium med Conax remote och Sky Italia Support

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Det är mycket svårt att använda TMB editor, tycker jag,när jag sätter in nycklar för vissa kanaler som jag vill ha,man måste spara i TMB filen (det frågar om man vill ersätta nya TMB fil för det gammal från rutan så fort man trycker knappen sparar)
    problem är:

man kan inte pro med det nya filen ( sätter nycklar manuell ), eepro fil (TMB) visar blå färg i rutan som eepr ligger i MP3.5. under programering det laddar bara flash ( har inte ändrat nånting ) men inte eepr.

Har nån har samma problem ? :roll:

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Du proggar filerna med TMB Editorn också?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Det går också med Titaniom CardPruger v 1,10,2 såm fins i stopstop
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Du proggar filerna med TMB Editorn också?
    Nej, jag använde MP 3.5 ( v 1.5 ),när jag ändrar ingenting i TMB filen ( eepro) så gick det bra , bara öppnar MP3.5 (v 1.5 ) ladda TMB flash fil , ladda eepro fil , båda filer ser normalt ut före programmering ( ingen konstigt färg i rutan ) det programerar båda flash och eepro fil , men om jag sätter nycklar manuell , så det programmerar bara flash fil + blå färg i eepro rutan.

Nu när kortet är proggat har du då testat att läsa ut nycklarna med TMB editorn (Editor --> Read key eller iconen med gröna pilen)
    editera det du ska och sen läsa tillbaks dom (Editor --> Write key eller iconen med blå blixten)

Det är kanonsmidigt
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

jag prövade och ändra ATR idag o satte kortet i en MHW box... till skillnad från tidigare så hittar boxen kortet men de står "INGET ABBONEMANG" när jag sätter i det istället.... va beror det på ???

Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Nu när kortet är proggat har du då testat att läsa ut nycklarna med TMB editorn (Editor --> Read key eller iconen med gröna pilen)
    editera det du ska och sen läsa tillbaks dom (Editor --> Write key eller iconen med blå blixten)

Det är kanonsmidigt
    OK , tack för svaret , ska prova med detsamma.

Citat Ursprungligen postat av p1s
    jag prövade och ändra ATR idag o satte kortet i en MHW box... till skillnad från tidigare så hittar boxen kortet men de står "INGET ABBONEMANG" när jag sätter i det istället.... va beror det på ???
    Det finns ingen gällande key 20 :shock:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

det var inte conax jag försökte få igång ..... jag ville få igång Viaccess på en MHW box via TMB.... eller går inte det ?

Citat Ursprungligen postat av p1s
    det var inte conax jag försökte få igång ..... jag ville få igång Viaccess på en MHW box via TMB.... eller går inte det ?
    Jag har skrivit i Viasat sidan
    Ämne TMB på Strong 8700
    En varian av TMB testa
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

Liknande ämnen

1. Conax med Titanium?
    Av Bobbe1 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 10:05
  2. Conax Titanium Forum
    Av BVH2004 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-10, 22:19
  3. titanium filer ute till conax nu
    Av steven76 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-22, 16:57
  4. Titanium Card and Conax
    Av faaraot i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-03-07, 20:49
  5. Conax på titanium
    Av jigg i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-02-08, 00:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss