Sidan 9 av 11 FörstaFörsta ... 7891011 SistaSista
Resultat 81 till 90 av 104

Ämne: Uppgradering av Sagem Box till ComHem *Alla frågor/svar här*

  1. #81
    jojje1
    Gäst

    comhem

    :wink: tack ni är bäst vad vore vi mini pirater utan er kunskap jo ingenting återigen tack ni är så bäst

  2. #82
    khamon
    Gäst
    YYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSS!!!!!!! !!!!!!

  3. #83
    :lol: De som har knäckt detta är Gudar eller :twisted: ?? Tack!!! Och tack till Comhit!!

  4. #84
    är det någon som upplevt någon skillnad förutom remote-grejjen efter uppdateringen?

    typ snabbare kanalbyten eller något liknande?

    min box är inte uppdaterad ännu så jag skulle vilja veta om det är värt o lägga in uppdateringen.....

    tacksam för svar :mrgreen:

  5. #85
    mackee
    Gäst
    Jag har märkt av att textningen funkar bättre på vissa kanaler och om man höjer eller sänker ljudet kommer inte staplen fram och texten för svinner inte då. Det är nog det enda jag har märkt

    MVH Macke

  6. #86
    Jag hade problem med att bilden "fryste" sig innan uppdateringen men efteråt har den inte fryst sig någon gång.

  7. #87
    Finns det inget sätt att nollställa boxen då, med boxer så tryckte man bara in 7-2-7 i inställningsmenyn så fick man tillbax den gamla programvaran igen...

  8. #88
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    För er som fortfarande har problem med att koda om så kan ni tänka på följande:

    • När du skrivit in koderna, och 'Bekräftelse Godkänd' kommer upp, så tryck på "R" 1 gång.
    • Trycker du fler gånger, kommer den gå tillbaka till menyn "Information" markerande "Information om Programkortet", och det ska den inte utan den ska stanna inne på den menyn, markerande "Byte av hemlig kortkod".
    • Ta det lugnt, stressa inte, utan gör allt metodiskt och det är ingen idé att vara snabb, utan tryck enkelt på "R" när rutan kommer upp.
    • Kom ihåg att slå in ditt prefix före, om du har ett AU-Kort! *Viktigt*


    Hoppas detta kan underlätta en aning.

  9. #89
    zinho
    Gäst

    fy f-n vad Ni alla är bra :)

    hade med flit undvikit att uppdatera boxen... visste det var nåt skumt...
    men idag "tvingade" boxen mig att trycka på OK-knappen. Låter konstigt men sant. hade problem med att starta en gammal VHS-rulle. kom på att videon strulade för att boxen "hängt sig". allt sammankopplat här hemma.
    enda sättet att kunna se VHS på var att trycka OK. lite obetänksamt...
    zappade runt för att se ändringarna, PPV borta! Försökte knappa in koder men: VAR GOD FÖRSÖK IGEN OM 24 H!!! vad i h-e!?
    jag hade haft rätt hela tiden, uppdateringen skulle sabba. allt såg onekligen mörkt ut tills jag läste era inlägg... tack som f-n för att Ni alla finns. menar det verkligen.
    Ska nu gå och testa den senaste lösningen...

    fy f-n vad Ni alla är bra

    mvh Zinho

  10. #90
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger

    Re: fy f-n vad Ni alla är bra :)

    Citat Ursprungligen postat av zinho
    hade med flit undvikit att uppdatera boxen... visste det var nåt skumt...
    men idag "tvingade" boxen mig att trycka på OK-knappen. Låter konstigt men sant. hade problem med att starta en gammal VHS-rulle. kom på att videon strulade för att boxen "hängt sig". allt sammankopplat här hemma.
    enda sättet att kunna se VHS på var att trycka OK. lite obetänksamt...
    zappade runt för att se ändringarna, PPV borta! Försökte knappa in koder men: VAR GOD FÖRSÖK IGEN OM 24 H!!! vad i h-e!?
    jag hade haft rätt hela tiden, uppdateringen skulle sabba. allt såg onekligen mörkt ut tills jag läste era inlägg... tack som f-n för att Ni alla finns. menar det verkligen.
    Ska nu gå och testa den senaste lösningen...

    fy f-n vad Ni alla är bra

    mvh Zinho
    Kom ihåg att om du har fått "24h.." saken idag, så måste du minst vänta 24 timmar innan du kan remota på det 'nya' sättet igen.

Liknande ämnen

  1. Till alla glada "Conax" ägare .... nybörjar frågor
    Av Dado2002 i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 17:48
  2. Nya ComHem Korten *Frågor & Svar*
    Av pressvempa i forum Com Hem
    Svar: 135
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 13:41
  3. Svar: 145
    Senaste inlägg: 2003-10-06, 07:54
  4. Viasat ticket AU! Alla frågor och svar här
    Av Krister36 i forum Viasat
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 20:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss