I grund och botten så försöker dem få över CA-Modul kunder till godkända boxar genom ett antal olika box-erbjudanden. Men samtidigt kan man säga att dem inte är så måna om att behålla CAM kunder.

Svårt att säga hur lång tid det kommer att ta eftersom Viasat inte släcker Viaccess rakt av, utan signalerna beroende på box. Dem som kommer ha viaccess längst kommer vara dem som står hos viasat som en Humax kund. De som har nokia 9780 och 220 är redan nersläckta.

De har redan en kampanj där de subventionerar en hel del boxar, sedan är det ju en fråga om vad du tycker en "bra" box är för något. Personligen tycker jag att den boxen som viasat erbjuder som är bäst och fungerar absolut bäst är en Nokia 9902 eller 9802.

Sedan finns det ju även Strong SRT8700 och Triax 354TX med dubbla kortläsare...inget bra köp nu dock när strong och triax har seriösa problem med deras NDS mjukvara så boxen är i princip obrukbar.

Skulle jag köpa en viasatgodkänd box skulle det utan tvekan bli en Nokia 9902 i alla fall. Den boxen jag absolut skulle undvika är en Thomson DSI35TH. Hoppas det ger svar på dina frågor, annars är det väl bara att fråga, känner till det mesta heh =].