Tack så mycke för tipset nu funkar det för mej me :lol: :lol:
Tack så mycke för tipset nu funkar det för mej me :lol: :lol:
[quote="doctorx"]Doctorx: Jobbar du på viasat? :?Ursprungligen postat av i18149n
[quote="Slugger"]Teknisk support =pUrsprungligen postat av doctorx
Känns som om jag får svårt att argumentera emot dig, Doctor X. Vi har dock i grunden samma tankar, d.v.s. att Viasat kommer att agera mot kunden med CA-modul med erbjudande innan Viacess släcks ner.
Du som har lite inside information, hur lång tid tror du det tar innan signalen som CA-modulen tar emot släcks ner?
Dessutom, det annonseras väldigt lite från Viasat just nu. Kommer de att gå ut med kampanj snart där en bra dekoder erbjuds?
Undrar va Viasat tycker om att ha sin personal springandes här.....:twisted: Fortsätt i den stilen doctorx o bjud hit dina arbetskamrater :twisted:
/soprano
I grund och botten så försöker dem få över CA-Modul kunder till godkända boxar genom ett antal olika box-erbjudanden. Men samtidigt kan man säga att dem inte är så måna om att behålla CAM kunder.
Svårt att säga hur lång tid det kommer att ta eftersom Viasat inte släcker Viaccess rakt av, utan signalerna beroende på box. Dem som kommer ha viaccess längst kommer vara dem som står hos viasat som en Humax kund. De som har nokia 9780 och 220 är redan nersläckta.
De har redan en kampanj där de subventionerar en hel del boxar, sedan är det ju en fråga om vad du tycker en "bra" box är för något. Personligen tycker jag att den boxen som viasat erbjuder som är bäst och fungerar absolut bäst är en Nokia 9902 eller 9802.
Sedan finns det ju även Strong SRT8700 och Triax 354TX med dubbla kortläsare...inget bra köp nu dock när strong och triax har seriösa problem med deras NDS mjukvara så boxen är i princip obrukbar.
Skulle jag köpa en viasatgodkänd box skulle det utan tvekan bli en Nokia 9902 i alla fall. Den boxen jag absolut skulle undvika är en Thomson DSI35TH. Hoppas det ger svar på dina frågor, annars är det väl bara att fråga, känner till det mesta heh =].
Heh, du skulle bara veta. Ärligt talat så bryr dem sig faktiskt inte så länge man inte sprider konfidentiell information och bryter mot ett antal regler =].Ursprungligen postat av tony_soprano
Rätt kul att läsa alla spekulationer och rykten och alla felinformerade och skratta åt vad dem skriver i alla fall.
Doctorx:
Hehe kan ju spekulera i att du får viss rabatt från viasat, och då handlar det ju bara om att knäcka konkurrenterna Canal Digital, och det måste dom ju bara gilla! :P
Jag köpte min conaxmodul direkt från canal digital så där är du nog ute och svamlar min vän.Ursprungligen postat av doctorx
Dessvärre inte :/.Ursprungligen postat av "BBfordson
Varken canal digital eller viasat godkänner några moduler oavsett om dem säljer dem eller itne. Moduler kommer, och har aldrig, ge garantier för att dem kommer fungera med operatörerna.
Räcker att CD byter från Conax eller till Conax 2 eller något liknande om det nu skulle komma så är tyvärr, ledsen att behöva säga det, du lurad av CD att köpa en modul för en dyr penning som "kan" sluta fungera.
CD och Viasat godkända boxar där emot är en 100% garanti för att det *alltid* kommer fungera. Moduler är, och har alltid varit, en lösning för att få extra kodningssytem i sina boxar.
En liknelse är att ett grafik kort passar skitbra tillsammans med AMD processorer men fungerar knappt med Pentium processorer.
Moduler är faktist bara ren gambling, dem fungerar så länge operatören du vill se på inte gör någon större systemförändring och kommer sluta fungera, utan att CD eller Viasat tar ansvar för det, om det blir ett systembyte.