Jag har funderat om dom som har canaldigitals mottagare och har ett gilltigt via kort hur ska dom kunna uppgradera den mottagaren.?
Om dom släcker ned så släcker dom sig skjälva.?
Jag har funderat om dom som har canaldigitals mottagare och har ett gilltigt via kort hur ska dom kunna uppgradera den mottagaren.?
Om dom släcker ned så släcker dom sig skjälva.?
för dom som har det får vell köpa en ny mottagare :?
Dreambox
Enligt min arbetskamrat som är aukturiserad viasat leverantör så har dom gått ut med att från och med den 3 Juli så skall det vara slut tittat för oss med piratkort och det nya systemet vara i kraft, men viasat har ju lovat mycket för men inte kunnat genomföra det i tid.
Viasats kundtjänst är antingen rena lögnare eller bara dåligt informerade. En kompis kör Viasat genom CA-modul. Han har fått brev om systembytet och att de ska höra av sig till honom om han inte har någon av boxarna som är godkända av Viasat. Han har fortfarande inte hört något och lär därför inte ha ett fungerande NDS-system (box+kort) på ett bra tag framöver. Frågan man måste ställa sig är - släcker Viasat ner Viacess innan alla kunder har fått nya systemet installerat?
Nej, det tror inte jag heller.
Moduler är inte, och har aldrig varit, godkända av Viasat och därför så har dem fått ett brev som talar om för dem att dem kommer tappa bild om dem inte använder en av boxarna i brevetUrsprungligen postat av i18149n
.
För er som vill ha "säker" information så är informationen den att Viaccess är nersläckt i Sverige till:
Nokia 9780, Nokia 220S och en hel del Nokia 9802. Dem släcker box för box och inte hela systemet rakt av.
Enda boxen som kommer funka en tid längre än de andra boxarna är en Humax Vaci 5350 pga Humax inte lyckas så bra med att leverera en stabil NDS mjukvara.
Edit: ViaSat Sverige gäller den här informationen, ingen aning om hur dem släcker i Norge/Danmark/Finland.
Vad händer om man ser på Viasats Guldpaket för 270:- i månaden och har flera månader kvar på abonnemanget? Jag har svårt att tro att Viasat bryter Viacessignalen för de som har CA-modul bara för att den inte är godkänd. Innan de händer måste man få chansen att antingen avbryta abonnemanget eller erbjudas en hyrbox el. dyl.
Personen jag känner har endast fått ett brev där det står hur man ska agera om man har någon av boxarna som är godkända. I annat fall ska Viasat kontakta abonnenten.
Jag tror vi har måååånga månaders Free-TV kvar.
Ursprungligen postat av i18149n
De som har en viaccessmodul kommer det bli svart för. Dem blir INTE kontaktade utav viasat mer än att dem blir uppringda av telefonförsäljar som försöker sälja viasatgodända boxar, väljer dem att inte köpa en viasatbox får dem kontakta kundtjänst för att få pengar tillbaks och abonnemanget sägs upp.
Viasat har aldrig godkänt CA-Moduler, liksom canal digital inte godkänner conax moduler. Visat har aldrig godkänt dem och därmed sagt att dem aldrig kommer garantera sändningar i fortsättningen och därmed blir dem bara uppringda med erbjudande om NDS box, annars är det tack och adjö för dem med viaccessmodul
Tyvärr måste jag göra dig besviken och säga att din kompis får en modul som inte är bra till något alls inom en mycket, mycket snar framtid och om han vill fortsätta betala och se på viasat så är det ny box som gäller, och tro mig, han blir avstängd utan förvarning eftersom han inte har godkänd box.
Edit: För dem som känner någon med en Humax Vaci 5350 som INTE rapporterat att dem har en sådan utan står registrerade genom sin återförsäljare med en 9780 kan enkelt bekräfta detta.
Ps- Anledningen till att jag känner till detta är för att har du ringt till Viasat har du möjligen pratat med mig Ds-
Det verkar som om viasat har släckt ned i eftermiddag jag har en samsung mottagare :-( hoppas det bara är min apparat som e lite skum lr?
Min funkar.
Dra ut strömsladden ock sätt det tilbaka.
Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s
fick också problem med min sammy idag, bara dra ut strömmen sen är allt ok igen. Andra gången det hänt på en månad för mig, den blå meddelande rutan bara blinkar snabbt som fan och det är svårt att byta kanal!
"Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your a*s and pull the f**king trigger 'til it goes 'click'"