Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Får inte in KIOSK....

Får inte in KIOSK....

Hej

ehh jag får inte inte in KIOSK-kanalerna alls... ops: Vet inte riktigt vad jag gör för fel. Har en Phillips MHW-box. Kortet är ett blått Titanium med OS1.03 Filen är härifrån. Kunde inte göra en kanalsökning förut för att jag har ej org-kort och man behövde föräldrakod. Det problemet löste jag med MHWcannelList_without_ConaxCard som jag också tog från filer härifrån...Hur som helst har jag iaf gjort nya kanalsökningar, men får ändå inte in kanalerna.
    Då läste jag att man kan lägga in kanalerna manuellt, "fan vad bra tänkte jag :lol: " men det kunde man tydligen inte alls på min box visade det sig.. :cry: (tror jag iaf inte, har gått igenom hela menyn ett antal ggr)

Tänkte på...när jag köpte boxen(begagnad) så fick jag till en sladd som man kopplar in vid telejacket för att kunna beställa KIOSK. Måste man ha den ikopplad?? för isånafall måste jag möblera om hela vardagsrummet.. :?

En sak till, vilket nummer/plats brukar KIOSK kanalerna ha??
    En kan inte göra nåt, tillsammans kan vi göra allt

Nej de måste inte ha det du kan också beställa kiosk med att ringa till cd och ge nummret på (orginal)kortet så kan du se på kiosk när du hittat de kanaler.

någon som vet vad jag gör för fel????

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    har du fått in alla kanaler utan kiosk? och du har fått in bild ? , hur har du det med signalstyrkan?
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

Jag kener intte den boxsen. men hardu möilihet ock plåcka bårt unödiga kanaler kan vara att minnesplatsen är redan fult?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

P-Son Ja, jag har fått in alla kanaler utom KIOSK. Signalstyrkan kan jag inte kolla för att den funkar tyvärr inte... :? Men eftersom jag får in alla andra kanaler borde jag väl ha relativt bra signalstyrka??

Pena Ditt tips har jag redan testat och det funkade tyvärr inte heller... :x

Något annat tips?? Visst klarar man väl sig utan, men jag tycker bara det är konstigt att jag inte får in KIOSK. Så nu vill jag hellre ha in dom för själva sakens skull... 8)

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Tackad
    1 gånger
    hehe det förstår ja testa och vrida och vika lite på parabolen så kanske det funkar :?
    Dreambox

Signalstyrkan mäts på kioskkanalerna. Har du ingen signalstyrka (och inga kioskkanaler) men andra kanaler, så måste du ställa in parabolen lite bättre. Har haft lite problem själv, fast tvärtom. Bra signalstyrka, men fladdriga kanaler (utom kiosk då så klart). CD´s support förklarade då att jag måste finjustera parabolen. Korkat men så är det.

Citat Ursprungligen postat av Svenne_27
    P-Son Ja, jag har fått in alla kanaler utom KIOSK. Signalstyrkan kan jag inte kolla för att den funkar tyvärr inte... :? Men eftersom jag får in alla andra kanaler borde jag väl ha relativt bra signalstyrka??

Pena Ditt tips har jag redan testat och det funkade tyvärr inte heller... :x

Något annat tips?? Visst klarar man väl sig utan, men jag tycker bara det är konstigt att jag inte får in KIOSK. Så nu vill jag hellre ha in dom för själva sakens skull... 8)

@Svenne_27

Får du in kiosk preview?
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

Liknande ämnen

1. Hittar inte Kiosk kanalerna...
    Av karhammer i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 07:31
  2. kiosk?
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2004-05-10, 09:44
  3. Kiosk 19,20 och 22 funkar inte....
    Av BenkeBus i forum Canal Digital
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-04-09, 19:37
  4. kiosk 1-11
    Av classe i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-02-07, 11:08
  5. Kiosk??
    Av Jouko i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-14, 21:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss