:lol: Vet inte om du stavat fel men #31# är till för att ditt egna telenr ej skall visas tex. i nummerpresentatörer, *31* vet jag inte vad det är för kod :roll:
:lol: Vet inte om du stavat fel men #31# är till för att ditt egna telenr ej skall visas tex. i nummerpresentatörer, *31* vet jag inte vad det är för kod :roll:
Det du inte gör Idag, kan du lika gärna göra Imorgon.
Jag fakade ett nytt abb. enligt instruktionen till min 9780S idag och TV3 och ZTV hoppade igång till slut :lol:
Ganska snart efter att jag ringt in uppgifterna så försvann info-rutan om hur man skulle gå tillväga från TV'n.
Jag fick dock ingen bild så jag uppgraderade till senaste FW (MT 2.1) via systemkonfigurationsmenyn.
Efter att jag uppgraderat lät jag mottagaren stå på TV3 och nå'n timme senare kom bilden, kanoon !!
Jag gjorde också en ny kanalsökning och fick in del nya okodade kanaler.
Tror det är ryska, estniska eller nå't.
Det är bara ett problem, signalstyrkan är så klen på dem. (typ mosaikbild)
På TV3 har jag 5-6 gröna pluttar när jag kollar signalkvalitén i menyn, borde inte det räcka eller ska jag kanske försöka justera parabolen lite bättre ?
Nå'n annan som också har klen bild på de okodade kanalerna ?
(TV3, ZTV och SVT-kanalerna har jag klockren bild på.)
Det ordnade till sig.
Jag vred bara mikrovågshuvudet lite i sitt fäste. (Det ska ju inte sitta riktigt rakt.)
Nu har jag bra bild på de fria kanalerna också.
vilka kanaler får du in?
Nokia 9780S, ett huvud riktat mot Sirius :
TV3 Sverige
ZTV Sverige
SVT-kanalerna (1, 2, 24, Barn, Extra osv.)
GOD Channel
Sirius Channel (Viasat reklam)
Viasat Xtra 6 (Info om/hur NDS uppgradering)
TET (Rysk?)
Novy Kanal (Rysk ?)
Enter Film (Rysk ?)
(Inter + Rysk ?)
Enter (Musik, Rysk?)
TRK Ukraina
Viasat History (Dubbad på ryska?)
Anledningen till alla frågetecken är att jag tror att det är ryska, men jag vet inte med säkerhet. TRK lär vara ryska eftersom Ukraina är rysktalande....
Har testat på Strong 8700 å det funkar!!
Fejkade bara ett abb.Nr å han inte ens lägga på luren så vart det bild
Ville bara säga det//
Strong SRT 8700
Infinity Usb
Titanium
MII
Åsså tålamod...
:?: Är det Någon i det avlånga landet som har försökt att också fejka Box ID, kan själv ej prova eftersom jag kör en Triax som ej laddar ner NDS :lol: :lol:
Tror inte på att fejka boxid, det är ju det som är "nyckeln"
Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !
Min kanaler har försvunnit nu efter ett tag och det går inte köra "fultricket" igen, antar att de redan har boxer-id:t registrerat. Ingen som lyckats komma förbi spärren?
:-( Verkar tyvärr vara så!!!Ursprungligen postat av nisse3