Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: signalförstärkare?

signalförstärkare?

jag hade tydligen grymt låg bitfelsnivå eller vad de nu hette.
    stod -3 på tv4+ vilket gör att det ej går att titta på kanalen. Bilden fryser och ljudet hackar m.m.

har hört att det finns signalförstärkare som kan fixa problemet.

har ni koll på sånna eller finns det nåt annat man kan göra?

jag har kopplat in 3 tv-apparater på samma orginal antennsladd lr hur man ska säga, så att det blir sämre signal är ju rätt självklart...

mvh

pemani

Kolla in på Klas Ohlsson, Hobbex eller liknande, de har delningsdoser med förstärkare.

/Zpectre

towei
    Gäst
    om du hittar något kan du väl länka till den här då jag också behöver en sådan!

observera att om du bor i ett hus som inte har tre hål i väggen så är kvalitén på tv4+ usel... då hjälper inga signalförstärkare i världen... men annars lycka till

Citat Ursprungligen postat av Ripleyonline
    observera att om du bor i ett hus som inte har tre hål i väggen så är kvalitén på tv4+ usel... då hjälper inga signalförstärkare i världen... men annars lycka till
    Jag har tre hål i väggen med comhem och tv4+ bilden är skit ändå :evil:

Rhodos
    Gäst
    Tjena!
    Hade samma strul tidigare och fick rådet från CH att koppla boxen direkt till väggen och andra apparater senare. Kopplade boxen till väggen sedan från boxen till videon och TV 1. Satte grenkoppling i antennhålet på TV 1 och kopplade den andra TV:n därifrån.
    Allt har funkat perfekt sedan dess.
    Lycka till.

Citat Ursprungligen postat av Rhodos
    Tjena!
    Hade samma strul tidigare och fick rådet från CH att koppla boxen direkt till väggen och andra apparater senare. Kopplade boxen till väggen sedan från boxen till videon och TV 1. Satte grenkoppling i antennhålet på TV 1 och kopplade den andra TV:n därifrån.
    Allt har funkat perfekt sedan dess.
    Lycka till.
    skulle gärna göra så om jag hade huvuduttaget i mitt rum där jag måste ha boxen =/

towei
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av paco.loco
    Citat Ursprungligen postat av Ripleyonline
    Jag har tre hål i väggen med comhem och tv4+ bilden är skit ändå :evil:
    Samma sak för mig... Testade att sätta boxen först i slingan jag med - men det blev samma resultat ändå

Har du testat att köra med en annan anslutningssladd? Har varit ute för det på flera ställen att det varit anslutningssladden som varit kass.

towei
    Gäst
    anslutningssladd? Vilken menar du nu?

Liknande ämnen

1. signalförstärkare?
    Av pemani i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 13:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss