Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 59

Ämne: Fartkameror

  1. #31
    har varit mycket snack om vämm som får böter förare eller bilägare...

    För det första så sitter det inte kammror idom 1av 50 sitter det i,, och den får sitta 24 timmar sen är den borta..
    kammran är en supper kamra och kostar drygt 48,000 tusen ja ni läste rätt 48,000..
    så är det så att ni ser en så skriv här så åker jag och tar den för den är ruskigt bra..

    Jag vet för minna barn fastna bra på korten i grekland på sem :lol: :lol:


    För det 2 så är det inte bilägaren som knassar det är föraren..OCh det kommer nog att ta många år innan lagen endras..
    Det är inte bara att ändra..

    så det är inget att noija över fäll ner solkydet om ni inte tror mig ..

    Polisen måste ha klara bilder för att kunna bevisa nått och fattas halva huvet så glömm ..det finns annat att jobba me inom polisen en att försöka indentifiera en snubbe eller brud som kör i 200 :wink: :wink:
    STOPPA DJURGÅRDARNA PÅ NÄTET!
    Ser du någon, anmäl det här:
    http://www.skansen.se/aphuset/

  2. #32
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Jag har hört att de nya kostar 400.000 kr, med dessa kommer man kunna fotografera alla som sitter i bilen, inte bara föraren.
    Nån som hört detsamma?

    edit: hittade på aftonbladet:

    Varje kameraskåp kostar 100 000 kronor, och själva kamerautrustningen cirka 300 000 kronor

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    Jag har hört att de nya kostar 400.000 kr, med dessa kommer man kunna fotografera alla som sitter i bilen, inte bara föraren.
    Nån som hört detsamma?

    edit: hittade på aftonbladet:

    Varje kameraskåp kostar 100 000 kronor, och själva kamerautrustningen cirka 300 000 kronor
    satan jag har okså hört att dom nya kostar lite mer men inte så jävla mycket hahhaha
    STOPPA DJURGÅRDARNA PÅ NÄTET!
    Ser du någon, anmäl det här:
    http://www.skansen.se/aphuset/

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    Jag har hört att de nya kostar 400.000 kr, med dessa kommer man kunna fotografera alla som sitter i bilen, inte bara föraren.
    Nån som hört detsamma?

    edit: hittade på aftonbladet:

    Varje kameraskåp kostar 100 000 kronor, och själva kamerautrustningen cirka 300 000 kronor
    Hmm... va ska det va bra för? bältesböter? =)
    Tur att man som förare får 50% rabatt om man kör för fort.. Haha
    VU+

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av Stimo
    Gör som jag, kör utan plåten fram, de är iof 500 sek i böter, men ha plåten i bilen så är de bara att skylla på att den har rammlat av, funkar jämt.

    Men abuze, de är bara att neka. De är upp till polisen att bevisa att de va du som körde
    Eller man kan montera plåten under kofångaren pekande neråt...
    Då är den bara felmonterad o vipps 300 kr i böter.

    Men om de låter sig luras av att den trillat av :shock: så e ju det bättre
    VU+

  6. #36
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Storsnusaren
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    Jag har hört att de nya kostar 400.000 kr, med dessa kommer man kunna fotografera alla som sitter i bilen, inte bara föraren.
    Nån som hört detsamma?

    edit: hittade på aftonbladet:

    Varje kameraskåp kostar 100 000 kronor, och själva kamerautrustningen cirka 300 000 kronor
    Hmm... va ska det va bra för? bältesböter? =)
    Tur att man som förare får 50% rabatt om man kör för fort.. Haha
    Dom kanske tänker använda det mer än till att bara sätta dit fartsyndare, dom sätter dom ju strategiskt på vägar ut från sthlm, så det kan ju ha något med brottslingar som rymmer att göra oxå, tänk vilken koll dom skulle kunna ha, om dom kan kolla alla de stora vägarna ut från sthlm.

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av pena
    Var intte orolig abuze det kåmer nog men om du hadde lite pålerat skallen då kanshe du hadde klarat dei . Det sista skåijade jag bara. Sät en svart teiprensa mellan bokstever ock sifror då tror dåm at det är en finskt registredad bil eller Belgisk. Belgiska har samma såm findland utåm at Finska är svarta ock belgiska är jusröda bokstever ock sifror.
    haha! Jag var svettig så då blev man ju blank på skallen :P

    Jag tror faktiskt att jag skall köra med den där sprayen istället.. 395kr burken har jag sett för 395kr som billigast. Skall räcka till 6 plåtar.

    Jag får scanna in brevet sen när jag får det så kan ni se hur snygg man blev hehe Dyra kort, tror jag skall anlita en annan fotgraf nästa gång. :wink:
    www.mobilmedia.se - En jävla massa kul till din mobil
    www.soundport.se - independent music exposed - Independent TOP40

  8. #38
    Så nu har man beställt burken. Sen är det bara tuta o köra :P

  9. #39
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    Dom kanske tänker använda det mer än till att bara sätta dit fartsyndare, dom sätter dom ju strategiskt på vägar ut från sthlm, så det kan ju ha något med brottslingar som rymmer att göra oxå, tänk vilken koll dom skulle kunna ha, om dom kan kolla alla de stora vägarna ut från sthlm.
    Jo det e klart.. Det vore ju inte så tokigt. Men då jefflar lär det blixtra efter vägkanten om de ska ta kort på varenda bil!!
    Men det vore ju elegant om det funka.


    Denna här sprayen... Är väl oxå olaglig att ha över nummerplåten om bosse batong stoppar er?.. vet ej men skulle tro att det är så, då blir det ju böter iaf?
    Kanske inget de kollar? än..
    VU+

  10. #40
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Storsnusaren
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    Dom kanske tänker använda det mer än till att bara sätta dit fartsyndare, dom sätter dom ju strategiskt på vägar ut från sthlm, så det kan ju ha något med brottslingar som rymmer att göra oxå, tänk vilken koll dom skulle kunna ha, om dom kan kolla alla de stora vägarna ut från sthlm.
    Jo det e klart.. Det vore ju inte så tokigt. Men då jefflar lär det blixtra efter vägkanten om de ska ta kort på varenda bil!!
    Men det vore ju elegant om det funka.


    Denna här sprayen... Är väl oxå olaglig att ha över nummerplåten om bosse batong stoppar er?.. vet ej men skulle tro att det är så, då blir det ju böter iaf?
    Kanske inget de kollar? än..
    finns bara en lag som säger att skylten måste vara synlig för ögat, inte för kameran.

Liknande ämnen

  1. fartkameror i norge
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 09:27
  2. är det sant med fartkameror
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 19:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss