Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Divx-iso

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Divx-iso

Kan man omvandla en DIV-X fil till en ISO-fil ?
    Min spelare klarar inte DIV-X

Vad skulle det hjälpa att göra en ISO image först? Eller du menar göra om till en DVDr image kanske?

Om inte din spelare klarar DivX kan jag rekomendera en Centrum Gemini 340 för 799:- på www.netonnet.se
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Citat Ursprungligen postat av Johan
    Vad skulle det hjälpa att göra en ISO image först? Eller du menar göra om till en DVDr image kanske?

Om inte din spelare klarar DivX kan jag rekomendera en Centrum Gemini 340 för 799:- på www.netonnet.se
    Om jag laddar ner en DIV-X fil, och min DVD spelare inte klarar detta format..kan man då omvandla till ett annat format innnan jag bränner?

Vidare..jag har precis köpt en spelare från NetOnNet..tyvärr blev det lite tokigt..

ja du kan omvandla den till mpeg så ska det funka i de flesta dvd spelare

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Megaman
    ja du kan omvandla den till mpeg så ska det funka i de flesta dvd spelare
    men då blir filen bra mycket större. Frågan är om den får plats på en dvd-r skiva.

Det beror ju på vilken kvalitet man vill ha. Klart man kan göra om den till en mpg så att den tom får plats på en CD-r, har man då en DVD-r till hands så borde det vara föga problem väl?

Flera brännarprogram kan göra detta åt dig, t.ex. Nero. Tycker dock att kvaliten blir förkastlig när jag har gjort det, kanske gjorde jag något fel?

/ElFeo

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Det beror ju på vilken kvalitet man vill ha. Klart man kan göra om den till en mpg så att den tom får plats på en CD-r, har man då en DVD-r till hands så borde det vara föga problem väl?

Flera brännarprogram kan göra detta åt dig, t.ex. Nero. Tycker dock att kvaliten blir förkastlig när jag har gjort det, kanske gjorde jag något fel?

/ElFeo
    Vill man ha bra kvalitet på en mpg-fil, alltså xvid kvalitet, dvd-kvalitet, så blir den filen stor. Riktigt stor. Jag vet inte direkt hur stor, men mycket större än .avi .

Citat Ursprungligen postat av rejj
    Vill man ha bra kvalitet på en mpg-fil, alltså xvid kvalitet, dvd-kvalitet, så blir den filen stor. Riktigt stor. Jag vet inte direkt hur stor, men mycket större än .avi .
    Precis vad jag tänkte...vcd är förkastligt

Inköpte nyss en DVD-brännare så nu är det bara DVD-image som gäller att tanka i fortsättningen...

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    Precis vad jag tänkte...vcd är förkastligt

Inköpte nyss en DVD-brännare så nu är det bara DVD-image som gäller att tanka i fortsättningen...
    jo gäller att ha bra uppkoppling då bara

vill du ha bra kvalitet så får väl räkna med 1gb och uppåt...men du kan ju dela filen 2 delar.....på en dvd skiva får jag in två stycken filmer i mpeg format med bra kvalitet

Liknande ämnen

1. Divx i en dreambox
    Av saint i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 19:57
  2. Manualer för DB om DVD å DivX
    Av humlan57 i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-10-04, 18:03
  3. [LÖST] Dvd m DivX
    Av larzonee i forum Övrigt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-05-31, 14:20
  4. DivX på DVD?
    Av Saberhagen i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-01-20, 19:36
  5. Divx
    Av triax i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 10:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss