Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Ikväll kl 22:00 släcks TV3, ZTV och TV8 i Boxers utbud.

Jag förstår inte riktigt anledningen till att dom börjar kryptera??
    Krypteringen följer av en konkurrents beslut att erbjuda Viasats okodade sändningar av TV3, ZTV och TV8 i sitt egna paket, utan att ha sökt eller slutit avtal med Viasat. Abonnenter hos konkurrenten kan således nu inte se Viasats TV-kanaler.

Citat Ursprungligen postat av ptolemy
    Jag förstår inte riktigt anledningen till att dom börjar kryptera??
    Krypteringen följer av en konkurrents beslut att erbjuda Viasats okodade sändningar av TV3, ZTV och TV8 i sitt egna paket, utan att ha sökt eller slutit avtal med Viasat. Abonnenter hos konkurrenten kan således nu inte se Viasats TV-kanaler.
    För att Canal Digital, som är den största aktören på Sveriges marknad, byggde Combo Boxen och började göra reklam för den med TV3 och ZTV.

Kommer det att funka med mitt gamla Funcard????

Chansen är nog tämligen obefintlig.

Kan du inte se de krypterade kanalerna idag (och det kan du ju inte) så kommer du säkert inte kunna se krypterade 3,Z,8 heller. Tyvärr.

detta borde ju göra det lättare att knäcka systemet!!
    eftersom du har ett kodsystem utan koder, vilket borde ju bli lättare att knäcka....

jag blev riktigt deprimerad när jag läste detta, eftersom jag länge har tänkt på att skaffa dvb-t å iaf få nån vettig gratis kanal.
    å så kan man ju inte skaffa "gratis" kortet heller när man inte bor i sverige....

/mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

Citat Ursprungligen postat av mami
    detta borde ju göra det lättare att knäcka systemet!!
    eftersom du har ett kodsystem utan koder, vilket borde ju bli lättare att knäcka....
    Nu fattar jag inte vad du menar!
    Det dom gör är att lägga in det i basutbudet, vilket betyder att det är kodat med samma nyckel som resten av baskanalerna.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

nersläckningen

Pratade med en återförsäljare idag,och enligt den information han fått skulle det endast gälla CD:s comboboxar,och att det skulle fungera som vanligt i övriga boxar. Vi får hoppas på det bästa. Ynot

Re: nersläckningen

Citat Ursprungligen postat av ynot
    Pratade med en återförsäljare idag,och enligt den information han fått skulle det endast gälla CD:s comboboxar,och att det skulle fungera som vanligt i övriga boxar. Vi får hoppas på det bästa. Ynot
    Han måste ha en skruv lös. Det påverkar alla som inte har ett kort.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Taget från boxers hemsida:
    MTG SÄNDER KANALER KODADE!
    Från och med klockan 22.00 i kväll (1 september) börjar MTG att koda sina kanaler TV3, ZTV och TV8. För dig som redan abonnerar på Boxerpaketet innebär detta ingen förändring. Du fortsätter att se dina kanaler precis som förut. För dig som inte har Boxerpaketet kommer det att ske en del förändringar.

OBS! Du som inte abonnerar på Boxerpaketet men har en box med kortläsare kommer inte längre kunna se TV3, ZTV eller TV8. Vill du ha dessa kanaler återigen är du välkommen att börja abonnera på Boxerpaketet. Alternativt kan du skaffa programkort för 395 kronor, kontakta då kundtjänst för mer information. För dig som har en box utan kortläsare rekommenderar vi att vända dig till din radiohandlare eller till Boxers kundtjänst.

Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Nu fattar jag inte vad du menar!
    Det dom gör är att lägga in det i basutbudet, vilket betyder att det är kodat med samma nyckel som resten av baskanalerna.
    har nog miss uppfatta detta, läste i nån tråd å fick för mig att man kunde få ett kort gratis från boxer för att se dessa kanaler men.....

/mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

Liknande ämnen

1. När det analoga nätet släcks...
    Av electrified i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-05, 15:41
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-08, 22:14
  3. conax släcks eller?
    Av rottweiler i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 06:58
  4. [LÖST] 20 november....Nu släcks sytemet hos ComHem:(
    Av K-BoB i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-19, 19:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss