Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Brännare och kort mm.

Brännare och kort mm.

Mitt CD abonnemang går snart ut (bindningstid på 2 år) så då vill jag säga upp det och skaffa brännare och kort.
    Så min fråga är vad för typ av brännare jag ska skaffa mig samt vilket kort jag ska ha.
    Jag läser här i forumet om Titanium och MII kort och jag antar att det är lite olika vilket kort som får de nya koderna först, så det bästa vore väl att skaffa ett av varje.
    Då bör jag ju ha en brännare som fixar med båda kortsorterna typ.
    Vilken brännare ska jag ha och vart får jag tag i den billigast?

Mvh Scorpi0

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Tackad
    1 gånger
    brännaren som gäller är infinity usb phoenix som du kan köpa billigast här http://www.neptunsat.com/se/

det kort som ja rekomenderar är m2 nakt delen med det är att det bara går att köra conax på (cd) och fördelen är att filerna kommer ut mycket snabbare det kan du köpa här shipstore.com tror ja det är någon annan kanske kan lägga ut den länken.

om du vill köpa allt på en gång så kan du köpa från den danska sidan va nu den heter någon annan kanske kan lägga ut den länken också :lol:
    Dreambox

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Tackad
    1 gånger
    här kommer länkarna :smile:

http://chipcardstore.com/?page=shop/...30b93705edff7&

key card heter den danska sidan hur kunde ja glömma det :lol: här är den länken

http://www.keycard.dk/butik/default.asp

lycka till!!!
    Dreambox

SCORPIO >

Hur framtiden ser ut vet ingen idag - Ett tips bara vänta med dina planerade inköp - förhoppningsvis får vi svaret inom de närmaste veckorna - hur Via och CD kommer att agera. I värsta fall blir det "nattsvart" och då har du "slängt ut" pengar i onödan. Vill inte måla "fáen på väggen", men så kan det faktiskt bli. Som sagt detta är bara ett tips! Beträffande vilket kort som koderna kommer ut till först så finns det ett flertal teorier om detta, när MII korten är slutsålda så kanske Titanium istället kommer först - om det kommer några koder alls förstås. Valet är ditt!
    :mrgreen:
    Även experten har en gång i tiden varit novis !!!

DB 7000S - Toro 90 1W.5E,13E,19.2E

nimbusen: menar du att CD oxå är på gång att skaffa nytt system?
    Är inte deras system relativt nytt redan?

Nej jag tror inte att CD kommer att ändra kodsystem utan menar att det är ingen självklarhet att det kommer att finnas koder tillgängliga när de gör framtida kodbyten ex.vis när de byter nano. Förhoppningsvis kommer det ut koder publikt, men som sagt det kan ta sin lilla tid. Sen tror jag nog att vi alla är införstådda med att betalTV-leverantörerna Via o CD kommer att göra och redan gör allt, för att försvåra för oss "hobby-pirater" så man vet aldrig. Men jag vill bara klargöra att man skall inte gå å tro att man har tillgång till kanalerna oavbrutet, utan saknas de rätta "nycklarna" kan det bli svart i rutan från 1 dag till kanske ett par månader, något man som nybörjare kanske inte alltid tänker på. Men "för-17" jag är inte den som vill få någon att avstå utan tvärsom - "hembränning" är både lärorikt och spännande. Så har du bestämt dig och inte kan vänta, så köp "grejorna" å Välkommen i gänget.
    :mrgreen:
    Även experten har en gång i tiden varit novis !!!

DB 7000S - Toro 90 1W.5E,13E,19.2E

CD är inte som Viasat som sitter med armarna i kors och låter oss titta gratis utan att försöka komma med motdrag.

Alla är rörande överens om att nästa gång dom kodar om så är det inte ett "vanligt" kodbyte, osäkerheten är dock stor hur det kommer att beröra oss, många säger att det blir svart i rutan.
    PDK säger "inga problem M2 kommer att fungera"
    Penta säger "inga problem, varnar dock för dom med 3.03 moduler"

Sanningen får vi reda på först när dom byter.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Läste på en sida att dom laddar upp MK 1F till orig. korten?

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Tackad
    1 gånger
    kan man inte en uppdaterna en orginal conax 3.03 modul?
    Dreambox

Liknande ämnen

1. Brännare och kort
    Av X-Files i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 16:16
  2. Brännare och kort ?
    Av KikkomaN i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-01-13, 01:40
  3. Vad ska man ha för brännare och kort?
    Av NordhNet i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-23, 12:07
  4. Kort brännare
    Av forever4x4 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-14, 12:02
  5. Brännare och kort
    Av Macke i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-22, 08:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss