Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Citat angående kodning av tv3

Citat angående kodning av tv3

Frank Östergren, expert på AB skriver:
    Viasats agerande är helt korrekt. Tv-kanalerna delas nämligen in i okodade, kodade betalkanaler samt kodade frikanaler. Under sistnämda kategori faller tv3, ztv och tv8.

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Tackad
    1 gånger
    Kodade frikanaler, hahahaha. Tror dom verkligen sjalva att nan gar pa det dar?

Om jag vill se dom kodade frikanalerna fritt hur gor jag da?

Dom motverkar verkligen utveckligen av teve/video-apparater med inbyggda digitaltevemottagare.
    Dom borde aven forlora reklamintakter?

Jag tycker att 1-2-3-4-5-ztv borde sandas FTA i marknatet som i resten av europa(deras respektive kanaler).

Denne Frank Östergren har väl med detta uttalande visat att han knappast kan kallas för "expert". Kodade frikanaler är vad en engelsman skulle kalla för en "oxymoron".
    Lustigt är att MTG hemskt gärna ville ta över för TV4 i det analoga nätet, men genom att koda sina kanaler i det digitala nätet har MTG (än en gång) visat att dom inte bryr sig om Svensson.

Liknande ämnen

1. UPC - typ av kodning?
    Av masterforever i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 12:24
  2. citat
    Av barro i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-06, 14:31
  3. kodning?
    Av Storm i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-10, 06:51
  4. PPV kodning?
    Av werdegast i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 20:04
  5. ny kodning?
    Av frejac i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 00:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss