Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 34

Ämne: Ny mottagare ?

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Citat Ursprungligen postat av Polisen
    [Viljan att skänka pengar till ComHem i onödan är du rätt ensam om. Helst på ett piratkortsforum.
    Nja... I mitt paket måste jag välja 8 kanaler och varför inte då välja 8 digitala kanaler jag tittar på och få bättre bild och bra mycket bättre ljud?..
    Men som sagt... Har man en 14" Tv med mono ljud så förtår jag att man inte bryr sig om kanalen är analog eller digital.

Citat Ursprungligen postat av ktd
    Citat Ursprungligen postat av Polisen
    [Viljan att skänka pengar till ComHem i onödan är du rätt ensam om. Helst på ett piratkortsforum.
    Nja... I mitt paket måste jag välja 8 kanaler och varför inte då välja 8 digitala kanaler jag tittar på och få bättre bild och bra mycket bättre ljud?..
    Men som sagt... Har man en 14" Tv med mono ljud så förtår jag att man inte bryr sig om kanalen är analog eller digital.
    Oj du menar inte att du har bättre tv än det :lol:

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Nä, men jag önska jag hade! Det är därför jag tjatar så mycket om det...

Har snackat runt lite och som jag förstår kommer grundutbudet digitalt innan årsskiftet är com hems mål. Problemet är att com hem vill ha hela grundutbudet "gratiskanaler" dvs som 1,2,24+4 är nu. Men att viasat och canaldigital anser att om det är en digital kanal ska man betala för den, som vilken annan extrakanal som helst. Anledningen att CH vill ha dom som frivisningskanaler är att deras nya programupplägg (Small, Medium, Large) innebär att det minsta paketet blir Small, för 29:-/mån, och där ska endast grundkanalerna finnas digitalt och om man vill ha mer väljer man medium och ännu mer kanaler large(kommer nog mer info om paketen om någon dag på deras sida).
    Mycket mer info om boxen har jag inte att tillägga förutom att den säljs tydligen som smör enligt com hem själva.

Bacon
    Gäst
    Humax-boxen (CX-1201C) är den bästa boxen som Comhem har släppt...Nu fattas bara HD!

Citat Ursprungligen postat av VoorheesDude
    edit: sägs också att det kommer en ny mjukvara till Sagem ICD 503 vilken vecka som helst nu, man kan ju bara hålla tummarna att dom lägger in mjukvara för digitalljud.
    Jaaaaaaa!!

*imploderar i ett moln av kontorsmaterial*

Citat Ursprungligen postat av VoorheesDude
    Det ryktas även om en eller två till Humaxboxar om ca 2-3 månader. Två lite mer avancerade modeller (mer scart + andra diverse utgångar + eventuellt hårddisk (om inte på en ännu senare modell)).
    Du tror inte att com hem tittat på möjligheten att skapa en box som även tar in marknätets fria kanaler? Kunskapskanalen och Barnkanalen skulle därmed kunna avnjutas gratis. Politikerna vill ha ännu fler gratiskanaler i marknätet så en kombinerad marknät/kabelbox kanske skulle kunna bli bra.

Du tror inte att com hem tittat på möjligheten att skapa en box som även tar in marknätets fria kanaler? Kunskapskanalen och Barnkanalen skulle därmed kunna avnjutas gratis. Politikerna vill ha ännu fler gratiskanaler i marknätet så en kombinerad marknät/kabelbox kanske skulle kunna bli bra.

Ehh, man får ju inte marknätets signaler ur antennuttaget om man har ComHem.
    En sån box skulle kräva att man skaffade nån form av antenn för att kunna ta emot marknätet, låter inte som nån box med potential för succe direkt.

Att CD har en sån box är ju en helt annan sak då de flesta med parabol även har en "vanlig" antenn och därmed kan ta emot marknätet också, det skapar ju helt andra förutsättningar för att en kombo-box blir ett lyckat koncept.

Det är väl inte så svårt att köpa sig en liten aktiv inomhus-antenn. Kostar ca 200:-

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Jag har testat med tre olika antenner var av en som jag tänkte sätta på fasaden... Men icke sa nicke... Radioskuggan Bengt ligger runt min lägenhete och vilar. Bor längst ner i ett hus i Sumpan...
    Mailade Teracom och frågade om dom inte kunde sätta upp en slavantenn i norr/västerort men det vägrar dom göra. Jävla puckon! Alla kan ju inte ha bra singal från nackamasten...

Liknande ämnen

1. Mottagare
    Av einar i forum Övriga mottagare
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-10-26, 13:31
  2. cd mottagare
    Av jang i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 12:49
  3. Vad är det för mottagare ?
    Av Lacariuz i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-02, 18:34
  4. Mottagare
    Av Jottelon i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-01, 22:44
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 09:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss