Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Uppdatera Comhem Guld kort.

hajenhajen
    Gäst

Uppdatera Comhem Guld kort.

Fråga 1 : Har ett guldkort, brännaer infinity 1.3, Sagem decoder och comhem. Nu när jag ej längre kan remote me fjärrisen, hur gör jag då?

Var kan jag ladda ner filer och vilka filer ska jag ha för att använda det i ett program för att remota i datorn nu i stället. Finns ju två filer, en
    pic.hex en ee.hex. Vad ska jag göra. Hur och var ändrar jag koderna i programmet, och vilket program ska jag använda, och vilka filer, och hur ska jag spara m.m...snälla nån, hjälp mig med detta?

Hej

Använd en hex editor typ Secanix Editor och öppna ee_prom.hex filen, skriv sen i dom nya koderna och spara, brän in på kortet....

//Stimo

hajenhajen
    Gäst

en fråga till

hej, tack. Men när jag nu använder secanix editor, var skriver jag då in den nua koderna. Vad hittar jag hex filerna...måste inte pic tillhöra eeprom m.m. det står i secanix editor

Idents ..sedan under ff f4 f8 under det 01 0c 00
    var skriver jag in koderna...och var finner jag pic filen...hjälp mig

hajenhajen
    Gäst
    en fråga till, det står namn Viacces 0.32 ska det stå det, hjälp mig hur jag anväder detta program, o var jag fionner hex filer

Filer hittar du på
    http://www.pepzi.net/~comhit/guide/comhit.html

Du får använde huvudet lite, använd editorn och välj rätt ident och rätt plats (de står på samma ställe som koderna gör)

Fyll i nya och tryck på apply och sen save!

Lätt om man tänker lite och försöker själv, de kommer inte att explodera, jag lovar.... Har man någon vana av windows program så ska de går bra!!

//Stimo

MaximusM
    Gäst

Tja Stismo!

Jag tycker att du kan försöka att vara lite tydligare.. Kan du inte i stället förklara var man skriver in koderna?

Mvh Cool :wink:

Kan inte sitta och förklara med ord exact hur du ska göra...

Ta en titt på denna länken, förlj bilder och text
    http://www.geocities.com/comoravar/hexfil.html

MaximusM
    Gäst
    Tack! Stimo

MaximusM
    Gäst
    Hej Stimo!
    Jag lyckades med Secanix editorn till slut... Jag har en fråga: Varför lägger man inte ut koder+hexfiler på kazza?

Tack !

Jag måste säg att ni har bra tålamod med tanke på alla frågor som dykt upp nu sedan uppdateringen själv satt man som ett ? jag har ju remotat hela tiden och viste ej vad man skulle göra nu ! men jag har in handlat en brännare tur var väl det :lol: och jag hade fan inte klarat av det utan er hjälp här ifrån ! men det va ju fan inte svårt man bara gör det svårare än det är :roll: hur som helst ett stort ! TACK !!!!!!
    SKODA RS !

Liknande ämnen

1. Guld kort
    Av don tomaso i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 21:19
  2. Guld kort
    Av tomte32 i forum Boxer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-05-11, 13:40
  3. Guld-kort
    Av Robban77norr i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-05-07, 14:46
  4. [LÖST] guld kort
    Av flambes i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 15:09
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-12, 17:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss