Mitt fullständiga ATR som jag fick ur "Titanium Card Progger 1.10.02":

3B EC 00 00 40 32 54 49 54 41 4E 49 55 4D 00 11 01 06 (de fyra sista siffrorna verkar visa OS-version)

Låt mig göra en sak klar: Jag har inte AD-tekniks MP 3.6 USB, utan deras "light"-brännare som bara hanterar kort som ska programmeras med antingen phoenix eller smartmouse-läge. Alltså, jag kan bara programmera kort som M-II, Titanium, Basic card etc.

En MP 3.6 USB kan ju även hantera Funcard, Goldcard etc.

Eftersom jag inte har en MP 3.6-brännare så kan jag heller inte använda Multiprog för att sätta min USB Phoenix i just Phoenix-läge. Istället använder jag AD-tekniks eget program USB Phoenix Smartmouse Config.

Det konstiga är just att jag kan programmera mitt Titanium med Titanium Card Loader som sätter programmeraren automatiskt i Phoenix-läge. Det är bara när jag ska använda ett tredjepartsprogram som Titanium OS Updater som jag manuellt måste sätta brännaren i Phoenix.

Har faktiskt varit i mejlkontakt med AD-teknik för att fråga om de haft några problem att upp-/nedgradera OS på ett Titanium-kort med just en USB Phoenix. Föga förvånande fick jag till svar att det kunde de.

Då kan man ju kanske utesluta programmeraren som problemet. Istället så undrar man ju om ens kort är felaktigt. I mitt förra inlägg hade jag ett P.S där jag ställde frågan om andra har en svart prick på ett av chipets mindre fält. Eftersom jag har en sådan svart prick så undrar man ju om det är ett slags skrivskydd som förhindrar OS-förändring. Vet någon något om det? Kortet är förresten inhandlat hos Alms*t i Göteborg i förra veckan.