Har precis varit i telefonkontakt med Almsat i Göteborg. Frågade killen som svarade om den här svarta pricken som jag har på mitt kort (prick och prick, det ser mer ut som en pytteliten fyrkant strategiskt placerad mellan två av de mindre fälten på ett av de där svarta kretsstrecken som avdelar fälten). Svaret jag fick gick ungefär så här: <Tyvärr, vi kan inte hjälpa dig. Vi ger ingen garanti på korten>
Så någon hjälp från Almsat blir det nog inte. Det kunde man väl kanske inte förvänta sig heller men inte hjälper det svaret jag fick att förbättra deras renommé (förutsatt att de har haft något vill säga).

Har även mejlat till AD-teknik och där fick jag rådet att prova på en annan dator samt att om det inte fungerar med det, skicka ner kortet + USB Phoenix-brännaren till dem för "kontroll".

@gump
Jag tror inte att det är Phoenix-läget det är fel på. Det fungerar ju alldeles utmärkt när jag bränner kortet med "vanliga" Titanium_conax-filer eller med TMB's "allt-i-allo". Får ingen bild på någon av dem dock så därav mitt intresse att prova med ett annat OS.

Nåja, ska ta och leta upp en annan dator i min vänskapskrets. Fungerar det inte då så tar jag nog och skickar ner allt till AD-teknik.

Tack till alla för era råd och tips!