Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Låsa upp nokia 9780s

Låsa upp nokia 9780s

Har köpt en Nokia 9780s som är låst till viasat. Det går inte att titta på Tv3 med Goldkort det går inte heller att titta på andra sateliter. Frågan är om det går att låsa upp resiver och hur. Jag har nollställt den och det går inte heller söka kanaler via automatisktkanalsökning, den hittar inga kanaler. Taksam för hjälp. ops:

:shock: Driver du med oss :shock: :lol:

Hoppas att du inte pröjsat mer än 100:- för den, för i nuläget är det säkerligen en videoguard mottagare och har inget viaccess kvar.

Du börja med att patcha den http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=12879

Glöm därefter inte att dra ur strömmen varje natt annars är det bara att göra om jobbet
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

du kan köpa en strong för 295 skr så satsa på en abb tillkommer påp viasat kolla www.eklid.se
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

Det är en kompis till mig som har köpt nokian inte jag och meningen men den var att titta på andra sateliter inte sirius. Jag har patchat resiver och viaccess är tillbaka. Men det går inte att lada ner programer från hot bird eftersom resiver är låst till viasat. Kan man låsa upp den på någon sätt och lada ner program från hot bird. Tacksam för all hjälp

Eftersom det var en gratis box från Viasat så har dom även sett till att man inte kan se nått annat än deras kanaler :-(
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

går visst att se andra kanaler i den... är så trött på att påpeka det.
    prova mmedit:
    http://mmedit9800.tripod.com/
    Många men inte alla funktionerna funkar till 9780s, går att ladda upp kanallistor till boxen men inte att ladda ner dem. ska finnas en gammal tråd om det...
    hoppas att jag var till nån hjälp och inte låter för gnällig...

Du är till stor hjälp p1p3 och jag tackar för det. Jag bara undrar om det gor att ladda upp kanal lista på en nokia 9780s efetersom där står mmedit nokia 9800s/9902s. Fungerar samma program även på en 9780.
    Tack för hjälp! ops:

Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Jag har en Nokia 9780S jag har laddat uppa massa gratis kanaler från både Sirius och Thor har ca 100 kanaler nu de är inklusive Viasats kanaler som är kodade i viaacess nas har jag en jävla massa gratis kanaler. Jag har använt MMEdit de funkar bra.

9780

Har hört att mjukvara 1.1 gör att man kan använda 9780 till andra satelliter men med 1.2 eller 1.5 så går det inte. Undrar om det är sant?
    Humax vaci 5350 2 lnb hotbird-astra1
    Triax dvb 65s 1 lnb astra2
    kabelvision

Jag har provat att ladda upp kanalerna med det gick inte. Jag undrar om du 806663 kan beskriva för oss andra hur du har gjort. Jag har den mjukvaran 1,2.[/u]

Liknande ämnen

1. nokia 9780S
    Av jago75 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 14:56
  2. NOKIA 9780S
    Av SIPA i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-09-01, 16:05
  3. Ev. Köp av Nokia 9780S
    Av Dempa1 i forum Viasat
    Senaste inlägg: 2004-02-02, 23:01
  4. Låsa upp Nokia 3330 ??
    Av tvnisse i forum Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-02-01, 13:08
  5. Nokia 9780S
    Av cuurree i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 22:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss