Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Com hem lanserar flera nya kanaler

Citat Ursprungligen postat av Noreply
    Den engelska varianten är skit. Det är den amerikanska kanalen jag vill ha hit! Tekniken finns ju för att få hit den billigt så jag förstår inte varför Comhem snålar som dom gör med allt?
    Det handlar naturligtvis inte om teknik, utan om rättigheter. Alla sändningsrätter för filmer och tv-serier gäller per land. Sci-Fi Channel har rätt att visa sina program i USA men inte i Sverige. Här kan det vara någon annan kanal som köpt rättigheterna till samma serier.

Skulle de amerikanska kanalerna även införskaffa rättigheter för alla sina program internationellt skulle svensk tv inte kunna visa ett enda amerikanskt program. Men amerikanerna tycker att det är mycket bättre och ger mer pengar att sända till lokala kanaler i t ex Sverige. Med andra ord, det du önskar är tyvärr omöjligt.

Citat Ursprungligen postat av the varan
    Den engelska varianten är skit. Det är den amerikanska kanalen jag vill ha hit! Tekniken finns ju för att få hit den billigt så jag förstår inte varför Comhem snålar som dom gör med allt?
    Det handlar naturligtvis inte om teknik, utan om rättigheter. Alla sändningsrätter för filmer och tv-serier gäller per land. Sci-Fi Channel har rätt att visa sina program i USA men inte i Sverige. Här kan det vara någon annan kanal som köpt rättigheterna till samma serier.

Skulle de amerikanska kanalerna även införskaffa rättigheter för alla sina program internationellt skulle svensk tv inte kunna visa ett enda amerikanskt program. Men amerikanerna tycker att det är mycket bättre och ger mer pengar att sända till lokala kanaler i t ex Sverige. Med andra ord, det du önskar är tyvärr omöjligt.
    Busted!!! Precis så sa en kille på supporten på Comhem när jag pratade med honom tidigare i veckan. Alltid kul med folk från Comhem på forumet!

vanliga "ESPN SPORT" inte heller dumt

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Citat Ursprungligen postat av blomman75
    Japp. När jag såg att dom skulle börja sända ESPN blev jag överlycklig men lyckan var kort.
    Hur kul är det att betala för att se sport från -84?
    Undrar hur många, om nån, som valt den i 8 favoriter eller som ala carte...

Citat Ursprungligen postat av ktd
    Citat Ursprungligen postat av blomman75
    Japp. När jag såg att dom skulle börja sända ESPN blev jag överlycklig men lyckan var kort.
    Hur kul är det att betala för att se sport från -84?
    Undrar hur många, om nån, som valt den i 8 favoriter eller som ala carte...
    "Vanliga ESPN"? Dom har en massa kanaler över hela världen. Chansen att du skulle få amerikanska ESPN i Sverige är obefintlig. Kanalen är inte ens möjlig att plocka in i Europa. Möjligen kommer det en europeisk eller nordisk version, vilket det iofs har ryjtats om.

Busted!!! Precis så sa en kille på supporten på Comhem när jag pratade med honom tidigare i veckan. Alltid kul med folk från Comhem på forumet!
    Aldrig tänkt på att det han sa kanske var sant? Vill du ha amerikanska kanaler i Sverige får du börja med att ringa och övertyga kanalerna om att börja sända till Europa. Fram med telefonen och börja ring USA.

Jag skulle kunna räkna upp 200 amerikanska kanaler som jag skulle vilja kunna se. Tyvärr är det omöjligt om jag inte flyttar till USA. Kanalerna måste vara tillgängliga i Europa för att vi ska kunna se dom.

Och jobba för Com hem!? Nä, jag tror inte det vore nåt.

noreply är sjukt besatt av comhem
    hehe

Då är väl detta rätt forum? Själv är jag lika besatt.
    Citat Ursprungligen postat av arkad
    noreply är sjukt besatt av comhem

Själv är jag mest less på Com slem, kommer inte via sat sport 2&3 innan våre så skickar jag tillbaks dekodern och köper ett parabolpaket
    Ha det
    Berra

Citat Ursprungligen postat av Berra54
    Själv är jag mest less på Com slem, kommer inte via sat sport 2&3 innan våre så skickar jag tillbaks dekodern och köper ett parabolpaket
    Håller med om att det är jävligt ruttet att kanalerna inte finns. Samma sak med de sex TV1000-kanalerna, inte för att jag skulle betala för dom men ändå. Com hem och Viasat verkar ha svårt för att komma överäns.

Liknande ämnen

1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 16:32
  2. viasat lanserar 5 nya kanaler
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-07-21, 17:10
  3. Com hem lanserar nya kanaler
    Av the varan i forum Com Hem
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-02-13, 22:43
  4. Viasat lanserar 4 nya TV1000-kanaler
    Av T-bird i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-08-09, 09:01
  5. viasat lanserar två nya sport kanaler
    Av ingedamp i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 11:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss