Undrar varför min mikrofon inte fungerar efter att jag installerat servicepack2. När jag ska prata ip telefon så hör jag vag vad kompisen säger, men han hör inte mig. De här problemet uppkom efter att jag installerat servicepack2. Vad är problemet?
Undrar varför min mikrofon inte fungerar efter att jag installerat servicepack2. När jag ska prata ip telefon så hör jag vag vad kompisen säger, men han hör inte mig. De här problemet uppkom efter att jag installerat servicepack2. Vad är problemet?
samma här fast på msn, hör polarn men han hör inte mig men jag har inte instalerat sp2 men det funkar ej ändå?
kan det bero på att man har en router?
Använd Ändra knappen när du vill lägga till något --------------------------->
Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !
Ja ska det vara det? har nämligen själv dator genom en wireless router.......
Vet inte om så är fallet med MSN eller vad ni nu använder. Det kan dock vara så att den inbyggda brandväggen i XP (som följer med SP2) skapar problem. Testa att stäng av brandväggen en kortis för att testa, om det då fungerar så är det bara lista ut vad som ska öppnas upp för att det ska fungera.
jag har inte sp2 instalerat, det funkar inte ändå!
jag vet inte var man stänger av den brandvägg som finns i xp!
Har du inte SP2 så har du i varej fall inte någon inbyggd brandvägg. Du kan däremot ha installerat en brandvägg, eller ha en i en brendbandsrouter t.ex.
Då jag aldrig själv testat att köra ljud via MSN så vet jag inte om detta är problemet.
Kan det vara så enkelt att ni inte har mic på i Kontrollpanelen>Ljud och ljudenheter>Avancerat
Tror den måste vara på i både Uppspelning och Inspelningsläget.
Alternativ>Egenskaper i volymkontrollen (sökväg ovan).
Jag har två datorer, en med home edition och med proffs xp i. Före jag installerade sp2 så funkade mikrofonerna i båda. fter installationen funkade bara mik. i home edition inte i proffs. MEN det är datorn med proffs xp som jag kör igenom router. Så va i he......eller ska vi säga knepigt?