Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: En reflektion!

  1. #1

    En reflektion!

    Hej på er.
    Jag har inte lagt många inlägg på detta forum(ett förut) men jag läser många.
    En sak som slår mig är att tonen på svaren innehåller många hårda ord och mycket ironi. Varför är det så? Tycker många att dom är så mycket "duktigare" än andra? Forum är väl till för att diskutera ideer och funderingar och hjälpas åt. Rätt eller fel?
    En skrev att "piratforumet" och "c4" var dagis forum, jag tycker att om man fortsätter i den stil som är här, kommer detta att bli ett dött forum.
    "Behandla andra som du vill bli behandlad själv"

    Tack för ordet

  2. #2

    Sant!!!

    Mycket bra sagt/skrivet!!! Tycker exakt som du och vi är inte själva!!!

  3. #3
    Folk som har problem eller ställer vettiga frågor både får och förtjänar alla respekt.

    Folk som skriver tex att "hört från säker källa att boxerkort fungerar, men hemligt hemligt bla bla bla" får det bemötande dom förtjänar.
    Gillar man den typen av inlägg så får man söka sig någon annanstans där det accepteras, för här gör vi det inte
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4

    Jag håller med dig T-bird

    om det du skriver. Men om nu någon skriver en "dum" grej tror jag att det bästa är att svara med tystnad. Den som kommer med påståenden som"boxer fungerar" är ju bara ute för att provocera, får man då inget svar slutar man nog ganska fort med det. :smile: :smile:

  5. #5
    Det är alltid en svår balansgång hur man ska hantera "knäppa" inlägg som moderator.

    Man kan radera det direkt man ser det och sen bli beskylld för censur.
    Man kan låsa det så snabbt man hinner och även då riskera censur anklagelser.

    Att bara ignorera det är nog en utopi för det finns alltid någon som har en sarkastisk kommentar att ge.

    Rent generellt tycker jag att alla felaktiga påståenden eller rykten skall bemötas, annars uppstår bara nya rykten "jag läste på ett annat forum..... etc etc" för det läses alltid av någon annan mindre vetande och om det då får stå oemotsagt så kan man tolka det som ett tyst medhåll
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    Det största felet anser jag vara att för få användare där ibland jag själv är för lata att söka efter vettiga svar på sin fråga utan startar direkt en ny tråd.
    Och sedan är många som går in på just detta forumet bara inne för att just få se gratis tv och det kan man se på antalet användare som är inne på forumet när det har kodas om.
    Nu menar jag inte att jag är nån hacker på det här men en fil från nätet kan jag progga in i ett kort
    Jag själv är bara intresserad av att det ska fungera redan på d2mac tiden när man fick sitta och knappa in koder via fjärr kontrollen.

    KAn knappast minnas när jag tittade på tv sist förutom (occ på discv).

    Jag laddar ner allt jag vill se från nätet

    Sedan tycker jag att det är bra att man inte kan regga sig med ett gratis konto som tex. hotmail bara genom att införa det så försvann mycket skräp.

    1. På forumet hjälps vi åt
    2. Alla är lika värda ( utom t-bird då för han är värd lite mer )
    3. Vi spekulerar inte och tror inte
    4. Kommer det en lösning så finns den på en känd sida
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss