Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Keys, hur fungerar de?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Keys, hur fungerar de?

När jag pulade med Boxerkoderna förr i världen fattade jag någorlunda hur det hängde ihop.

När jag programmerar CD-korten ligger ju alla filer så fint iordning från början. Fungerar det på samma sätt som på boxern gjorde innan? ops:

Används det en nyckel till alla kanaler på hela CD-paketet eller är det olika till olika kanaler? Det är massor av snack om key20, 23 osv nu för tiden.

Finns det något om detta på forumet sajten? någon annan sajt?

mvh
    Henrik

Principen är densamma.
    Enkelt förklarat så fungerar det såhär

1.. Boxen skickar krypterat kontrollord (ECW) + info om vilken nyckel som skall användas för att dekryptera det
    2.. Beroende på vilket system det så är algoritmen olika
    3.. Kortet skickar tillbaks det dekrypterade kontrollordet (DCW) och boxen kan visa bilden.

Detta sker med 8-10 sekunders mellanrum
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Tack för att du tog dig tid att svara.

Då används alltså en nyckel för att koda av alla kanaler? - Därför släcks alla ner? På boxern slocknade bara C+, och det var en separat nyckel.

Vad har jag för praktisk nytta av att veta vilken av nycklarna som används när filerna ändå alltid är kompletta?

mvh
    Henrik

Om du använder MII så har du ingen större nytta av det.

Använder man nått annat tex titanium, si, emu osv och editerar sina egna filer så är det ett måste :wink:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

1. V-keys
    Av karl48 i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-06-24, 15:36
  2. CD keys
    Av mallex i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-04, 07:07
  3. V-Keys
    Av Patrik.E i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-14, 20:26
  4. Mk-keys
    Av bursu i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-22, 06:11
  5. V-keys
    Av baffs i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-25, 11:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss