Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Troligtvis trasig nokia 9802 s, vad ska jag göra med den?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Troligtvis trasig nokia 9802 s, vad ska jag göra med den?

Själv kör jag med CD`s combobox men morsan har skaffa ny box (strong 8700?) och jag fick då den gamla (nokia 9802 s) som dom tänkte slänga eftersom den inte funkar.

Hur den pajade. tja enl morsans kille fick dom nått meddelande om att ladda ned nån uppdatering vilket han gjorde och efter det blev det inte så bra. Han hade en conax CA modul med kort i när han körde uppdateringen , antar att det är det som pajade det hela.

Efter att ha tappat massa kanaler funkade inget. Han kontaktade CD eftersom dom hade abb hos dom men boxen är en viasat så dom tog inget ansvar för den. Viasat körde dom p-kort på och morsans kille ringde dom och sa att canal digital inte funkade på viasat boxen men därifrån fick dom ingen hjälp. Boxen är inlämnad hos en polare som jobbar med installationer och viasat funkade med originalkort (vet att inte p-kort funkar till viasat nu) men morsan ville ha CD utbudet på den oxå.

Kan det vara så att uppdateringen gjorde att man inte kan köra med CA Modul längre? Går det att fixa ?

Frågan är vad jag ska göra med den. Satt en CA modul i den å dom kostar väl närmare 1000 lappen så den kan man ju kanske sälja (tur dom inte han kasta den.) Man vill ju inte sälja den om man inte vet att den iaf till 100% funkar iaf med viasat. Annars får man väl sälja fjärren till nån för en slant.

nån som har nått förslag?

EDIT: lite stavfel

ladda hem en gammal profil så borde ju motagaren bli som "ny"en bootloader tror jag det heter..Det fanns fler än du som laddade ner NDS och fick problem..Så borde det ju funka igen, men i och för sig så borde ju cd funka för det är ju annat system..Har du testat med cd och p kort ?

du kan ju skicka den till mig

Citat Ursprungligen postat av Mirage
    ladda hem en gammal profil så borde ju motagaren bli som "ny"en bootloader tror jag det heter..Det fanns fler än du som laddade ner NDS och fick problem..Så borde det ju funka igen, men i och för sig så borde ju cd funka för det är ju annat system..Har du testat med cd och p kort ?
    Hmm ok..får kolla upp det med att lägga in en gammal profil. Dock funkar ju boxen med originalkort till viasat å det är ju det enda som funkar numera om jag förstått rätt. På vilket sätt fick andra problem med boxarna efter uppdateringen?

Nej har inte testat med CD med p-kort. Tycker det inte borde funka när det inte funkar med ett originalkort från CD.

Ligger det nån spärr i uppdateringen till NDS som gör att man inte kan köra CA modul med CD i (oavsett p.kort el original) ?

Liknande ämnen

1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-09, 14:25
  2. Nokia 9802
    Av jonesfanni i forum Viasat
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-05-24, 12:06
  3. kort funkar i nokia 9802 men inte i nokia 9800s
    Av jaimeestocolmo i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 21:29
  4. Nokia 9802
    Av ingel i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-22, 20:47
  5. nokia 9802
    Av sviken i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-21, 19:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss