Emu:n kör hela tiden så länge jag har en bin fil i och då uppdateras inte kortet, så direkt när dom kodar om så kommer den här srambled progam(vilket är fullt normalt) och sedan kommer "ingen signal" rutan blinkades med jämna mellan rum.

Rycker jag då ur sladden och startar om boxen utan att byta kanal är det precis som att Emu:n inte startar så länge jag inte byter kanal. Och när jag fått nya fungerande nycklar så prioriteras dom på nått vis.
Emu:n funkar då sedan på 3an som vanligt men tar inte överhanden på c*nx kanalerna så länge fungerande nycklar finns på kortet. Har jag väl bytt kanal en enda gång och Emu:n så att säga startar så stoppas autouppdatering av kortet och samma procedur måste göras om nästa gång C*nx kodar om. Men detta är väl priset för att köra Emu

Är lite små orolig för att köra in någon FW. Med fel FW så stöds varken c*nx eller uppdatering via seriell längre.
Någon som vet vilken fw man ska ha?

Det kanske blir att ringa Canal Digital ändå. Men det känns på nått vis som det är i min box som problemet ligger.

Någon med Sammy och Emu? Hur går det för er? Hur gör ni?

Någon som har fler lösningar?