Fick ett mail från Viasat att boxen laddar ner ny mjukvara men vad hette den gammla mjukvaran bara så att jag vet om min box har den nya eller den gammla?
Men det bör man ju märka ganska fort för med den gammla så hängde den ju upp sej då och då
Fick ett mail från Viasat att boxen laddar ner ny mjukvara men vad hette den gammla mjukvaran bara så att jag vet om min box har den nya eller den gammla?
Men det bör man ju märka ganska fort för med den gammla så hängde den ju upp sej då och då
1.01 Exp, SW ver 4.16
Dette står på Viasat.no nå:
NY SOFTWARE TIL STRONG/TRIAX!
Ny programvare legges ut til alle kunder med Strong 8700 og Triax 354 - mottakere. Dette betyr at alle som til i dag har sett Viasats kanaler uten kort (kun med SBSS-signaler) skal få løst sine problemer. Har du sort skjerm, skal mottakeren slås av med fjernkontrollen. "LOAD" skal vises i displayet noen minutter. Når klokke og rødt lys synes i displayet, skal mottaker slås på igjen. Sett så kortet i mottakeren og la dette oppdatere seg, eller ring IVR tlf. 800 53 020 for å få umiddelbare signaler.
Har du gjort uppdateringen?Blev det bättre?Vad var skillnaden?Ursprungligen postat av askretti
Hittade inte samma Info på viasat.se!
Nei, jeg har ikke oppdatert.. venter til boksen henger så jeg MÅ slå den av. Har jo full gullpakke nå, regner med det bare blir basispakken etterpå..
har laddat ner ny sw. boxen blev mycket snbbare men utan via kort blev seg redigera kanaler funkar inte. dom löser det i en senare ver-sw
viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN
Men jeg som har basispakken da?? Har jo sett gullpakken noen måneder nå, mister jeg den når jeg setter kortet i?
du kan vänta med uppgraderingen så ser du guld ett tag till.när det blir svart så in med kortet för då har viasat uppgraderat auto
Om man inte har viasat då? Ska man låta bli att uppdatera för att inte mista trean och Z-tv? (som jag fick genom att ringa in till det där automatnummret och uppge boxens id)
har man inte vias så ska man inte uppd...