jbey: hon körde p-kort till viasat och abb i CA modulen till CD. Efter uppgraderingen av viasat funkade inget typ. Tappade dom få kanaler som gick att få in efter uppgraderingen så tillslut funka inget. CD tog inget ansvar för att det skulle funka då det inte var en CD mottagare och viasat kunde inte hjälpa till då man inte hade abb hos dom och dom gav ingen support på deras mottagare med CA modul till CD, dom rekommenderarde morsan att skaffa ny mottagare med abb.

Dock så lämnade morsan mottagaren till en polare som jobbar delvis med paraboler och han testade med ett riktigt abb kort från viasat och det ska tydligen ha funkat. Dock funkade inte CA modulen med riktigt abb kort på CD i boxen enl morsan. polaren testade nog inte det.

Jag fick mottagaren då hon köpte ny så nu står den här och samlar damm eftersom jag kör med utrustningen i min signatur.

Kan jag på nått sätt med min tallrik testa Viasat mottagaren? har ju kort till CD + CA modul. kanske kan låna ett originalkort till viasat oxå. Har ingen nytta av grejerna så jag vill testa om dom funkar å sen sälja dom.

Hmm man kanske kan sätta i CA modulen i min CD mottagare å stoppa in kortet så får man ju reda på om CA modulen funkar..kan man göra så?