Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: är det någon som vet vad som kommer i stället för avante

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Tackad
    27 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Hmm
    det måste varit precis när comhem lanserade digital-tv, år 2000 nämns i videon.
    mycket av det de nämner i videon (beställa hem en film precis när man vill) infriades dock aldrig av digital-tv utan det kom inte på riktigt förrän när streamingen slog igenom ca 12-15 år senare).
    Digital-tv gav egentligen bara bättre bild/ljud samt mkt större antal tv-kanaler än analog. Samt mycket större möjligheter när det gällde pirat-avkodning vilket inte ska glömmas. (Både viasat, boxer och comhem valde viaccess som kodningssystem när de började med digital-tv och det systemet knäcktes totalt i sin första version (delvis pga att det bara var en vidareutveckling av eurocrypt som användes med d2mac och funnits i drygt 10 år redan då (och det funnits piratlösningar för i drygt halva denna tiden)
    men kul med lite nostalgi, jag bodde ej i lgh då då jag har inte sett den innan
    Det här med bättre bild kan man ju diskutera.
    Var ju rätt så hårt komprimerat mpeg2 video det handlade om.

Nu har jag inte bott i ComHem hus heller då när det lanserades.
    Men varit med sattelit och analog kabel tv.

Gamla Stjärntv och Televerket (de som de var innan Comhem) hade rätt bra bild på analogt medans Kabelvision var skit.

Kabelvision använde dock analogt långt in på 2000 talet och var ännu enklare att knäcka. Comhem, Viasat, Canal Digital o co var körda, men Kabelvision fortsatte analogt några år till och fungerade med piratlösningar.

Jag hade både kabelvision, sattelit och även boxer. Allt på piratlösningar.
    Kabelvision hade inte alla Canal+ det hade Boxer.
    Kabelvision hade inte alla Tv1000 det hade Viasat. Sen var det kass ljud och bild på kabeln.

Men det roligaste var när Conax knäcktes då öppnades en helt annan värld när man kunde äntligen se Finska kanaler, fick bättre bild på Canal+, man kunde se även massa Norska och Danska kanaler!
    Sedan höll ju Kiosk betydligt bättre klass än dessa Ticket kanaler Viasat hade.

Allt detta var innan jag flyttade till Norrland.
    Numera kommer min freetv med vanlig antenn från finsk sändare och diverse gratiskanaler från sattelit.
    Senast redigerad av kisumisu den idag klockan 13:43.
    Openpli 9.1 VU+Solo2
    Openpli 7.2 VU+Duo
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Openpli 7.2 VU+Uno
    Android 7 KII Pro (DVB-S2, DVB-T2)
    Android 7 KIII Pro (DVB-S2, DVB-T2)

Gibertini 1.2M (28.2E)
    Torroidal 90cm (5W), (1W), (5E), (13E), (19E)
    Marksända kanaler från Svenska Kalix och Finska Tervola masten.

Liknande ämnen

1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 11:40
  2. Avante upphör
    Av Tjocken i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 22:20
  3. Kommer och går... Någon vet varför?
    Av wanderer i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-24, 15:58
  4. AVANTE läggs ner
    Av TheVaran i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-03, 22:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss