Hallå! Sitter själv med ett mindre trådlöst nätverk (c:a50m avstånd mellan två hus)
Problemen som jag har haft är just dålig signal, ett tips kan vara som jag såg efter ett tag var att om man har trådlöst nätkort med antenn direkt på kortet och datorn står direkt på golvet så kunde man nästan direkt glömma att signalen nådde fram.
Provade att lyfta upp datorn c:a 1m och vände baksidan mot sändaren och vipps där kom signalen, men inte tillräckligt bra, skaffade en antenn med sladd som man kan ställa på bordet och ställde sändaren i fönstret så gick det utmärkt. Med andra ord så bör antennerna sitta så fritt som möjligt.
Ett annat problem som jag tyckte mig uppfatta var att man fick ont i huvet och blev varm i kroppen när jag hade sändaren stod breve datorn,
likt det som folk påstår att mobiltele ger upphov till. Går nätverket på 5ghz frekvens så är nog kroppens exponering ganska stor så försök att flytta antennerna så att dom inte står precis brevid där du sitter.
Ett annat tips är att man skaffar sändare och mottagare med g-standard så att det händer lite när man skickar filer, sitter själv bara med en sändare på 11mbit och det SUGER!
Glöm inte att kryptera nätverket sen.