Hej !
Vi ska skaffa ett TV-Kort till jobbet så man kan kolla på Text-TV & få in Boxers utbud.
Vad finns det för alternativ , Finns det tv-kort med inbyggd kortläsare , Den ska gärna vara extern ?
Kom gärna med tips
Hej !
Vi ska skaffa ett TV-Kort till jobbet så man kan kolla på Text-TV & få in Boxers utbud.
Vad finns det för alternativ , Finns det tv-kort med inbyggd kortläsare , Den ska gärna vara extern ?
Kom gärna med tips
De du behöver är en motagare för marksänd digitlatv och en programkort från boxer. Se mer på www.boxer.se
Jo det har jag fattat men det ska vara kopplad till en dator. Ett DVB-T kort , Men vilken modell ska man välja . ? Finns det kort som man kan sätta in ett boxerkort eller måste man köra med olika mjukvaru lösningar ?
Du är medveten om att de inte finns några pirat lösningar till boxer?
Dustin har ett DVB-T PCI-kort med inbyggd CI-slot för CAM så du kan se kodade kanaler om du har Boxers programkort.
Kortet är ett VISIONPLUS/TWINHAN VP3040 för 1475:-
Det som behövs utöver det är alltså en Viaccess(2) CAM för ca 1000:- och programkortet.
Hur bra Visionplus-kortet funkar vet jag dock inte, såg bara att Dustin har det.
HAUPPAUGE har också DVB-T kort för runt 1500:- men till dem tror jag man måste köpa lösa CI-slot's för ca 1000:-
Det blir m.a.o lite dyrare.
Mvh/ Willemannen
Techno Trend had DVB-T kort där man kan koppla till en CI-modul och en CAM för boxer. Säljs bla på http://www.dvbshop.tv/
TT preium 1.2 har dessutom inbyggd mpeg2 decoder vilket Twinhan saknar om jag minns rätt. Dessutom verkar twinhan ha problem med mottagningen om man läser på diverse forum.