Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Vad fattas?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Ok Tack Så Mycket för hjälpen ska prova detta och jag looovar att inte vara feg (litar på er) så när jag har gjort som ni sagt så kommer jag att PM:a och tala om hur det gick, tack så mycket Gert och Bastholm :wink:

Desutom vill jag tacka för ett helt suveränt forum!!!

MVH

ego

Gert
    Gäst
    Nå hur fiaxade du det???????
    Litade du på mig!!!!
    Kämpa på bara!!!!
    Ha de gött!!!
    Gert

Halloj!

Jo ser du Gert, så här ligger det till, jag har för det första inte så myket tid till och greja med det men tog mej friheten nu och kan säga att koderna som jag plockade från morsans orginal kort funkade inte (kan bero på att jag blev yr av alla nuffror och skrev fel på ngt ställe ops:

Ska göra om det när jag har mer tid, men filerna som jag fick utav Bastholm via mail verkar fungera, 3:an funkar bara än så länge men det skulle visst stå på 3:an i en timme typ så det verkar funka :!: Tack Bastholm :!: kommer med mera info när jag har grejat färdigt morsans kort, ha det så länge!

Gert
    Gäst
    OK du är inte färdigHÄR!!!
    Men Kämpa på bara det fungerar kan jag lova!!!,
    Ha DE GÖTT !!!
    Gert

...

Hej!

Kära Gert, du känner inte mej hör jag :P jag råkar ut för dom mest bisarra fel man kan tänka sej ser du, te x det ni ska få höra nu...

Jag gjorde så här...

1. jag startade Elvis, valde comm port, satte den i pheonix läge.

2. startade MKextract. extaherade viasat orginalkort,

3. startade SecaNix och följde instruktionerna med att fylla i MK och PPua som jag tog från providern som jag sparade från mkextract.
    gjorde allt detta sen började jag bränna kortet (efter att jag brytit strömmen till mp3.5:an stoppade kortet i dekodern då kommer det fram en ruta på skärmen som säger "Programkortet är oläsbart eller isatt fel"
    då tar jag ut det för att bränna om det MEN då när jag stoppar in kortet i brännaren och trycker sök kort så kommer detta fram ett tag efter att den har sökt. "Access violation at adress 00402E58 in module "mp.exe" Read of adress FFFFFFFF." sen när jag försöker söka det igen står det "Access violation at adress 00006C6C Read of adress 0006C6C" eller så säger den att han inte hittar ngt smartcard och sen så måste jag stänga av mp6 via aktivitetshanteraren för den hänger sig.. Förklara det ni, har jag sabbat 2 st nya GK nu då eller?

Ps: sånt här händer bara mej, allt jag tar i går sönder :-(

möjligt?

Kan det vara möjligt?

Jag läste korten i multiprog 0.90 det gick utan problem, sedan raderade jag korten och läste dom sedan i mp6 och då fungerade dom utan problem, fan vad man lär sej mycket bara man får tummen ur och läser igenom saker som te x guider ops: nu är det väl bara att programera som vanligt igen och prova mej fram tills jag har fått mitt VIASAT GULD abb och fungera, föresten så är orginalkortet jag har ett "viasat guld erbjudande i 3 mån" men det ska väl inte ha ngn betydelse för när den tiden går ut så finns inte tv 1000 och Cinema men det ska väl inte göra ngt?

Fan vad jag tjötar! :roll:

Liknande ämnen

1. Blue panel fattas
    Av sportfåne i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 20:04
  2. Fattas kanaler
    Av husa550 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 18:36
  3. Till BC fattas key 21
    Av karl48 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-10, 19:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss