Jag har tele2, det kostar mig 9kr i månaden (nummerpres) + samtalsavgift. Men jag anser att rix telecom har nog det bästa bredbandstelefonin (99kr i månaden) Dom låser inte boxarna och du har möjlighet att göra MASSOR, koppla till datorn så kan den fungera som en telefonväxel mm... Tele2 har mycke fuffelns för sig med låsta funktioner i ens egen hårdvara...
Det finns några nackdelar med iptel:

* Om internet dör så dör telefon
* Om strömen dör så där telefon
* Ringer du 112 så vet dom inte vart du ringer ifrån, det finns dock speciella nummer som man kan använda sig av, se rix telecoms forum ang. iptel.
* Det ska tydligen vara kinkigare med att skicka fax över iptelef. Inget som jag kan intyga men jag har hört det.
* Boxarna har en blå lysdiod som kan vara ganska iriterande om man har boxern i närheten av sängen eller vid tv:n

EDIT:

Om du laddar ner en massa från datorn (oftast massa olagliga filmer :P, inte jag dock, jag tankar bara linuxisos på skoj och tar sedan bortdom) så kan telefonkvaliteten bli lidande, men det var någon som sa att tex hos bbb har iptelef. högre prio äna andra dataströmar, hur det är med det vet jag inte, men att få slippa betala dessa dyra abbonemangsavgifter till telia i onödan är juh löjligt.