Citat Ursprungligen postat av spockrulez
iptelefonin behöver inte mycke bandbredd å bbb har ju 10mbit full duplex ,så det märks inte nå i samtalskvalitet av att du laddar ner filer för fullt ..
kan till och med påstå att du inte ens märker av att den "andra" änden har iptelefoni ..
Citat Ursprungligen postat av Hermansson
I princip nej, men dom som har tex adsl kan bli lidande av detta.
jaa ,men varför köra med iptelefoni om man är tvungen att ha fast teleabbongemang vilket krävs för adsl .. fast det blir ju ifs. ändring på det snart ..

Citat Ursprungligen postat av spockrulez
dock ,så kör man tele2s iptelefoni så måste man har en router/switch då ip-boxen,kräver självklart internet men bbb's box har en "genomgång" så man kan vidarekoppla bredbandet .. vilket tele2s box saknar ..
Anledningen varför man måste ha en router är pga bredbandsleverantörens begränsning till ett ipnummer vilket bbb inte har.
skitsnack ,bredbandsleverantören begränsar inte till ett ipnummer ,bara adsl användare .. kör 100mbit stadsnät så det är lungt för min del ,får flera ipnummer ,men som sagt man har bara ett bredbandsuttag i lägenheten ..

För övrigt så låser tele2 den inbyggda telefonsvararen som finns i deras bredbandstelefonidosa (Vood VRG121), går du in på deras sida så tar dom betalt 9:- i månaden för att nyttja denna. Ganska absurt eftersom den telefonidosa som man får av tele2 köper man (vilket inte är fallet för BBB) vilket betyder att dom låser din egen telefonsvarare. Kan jämföras med att dom ringer och frågar om du har någon telefonsvarare i hemmet, om du säger ja så vill dom ha betalt för det... idioti!!!
vet inte vad du idlar om,men ok ..

Men jag var lite tidig med att skaffa bredbandstelefoni så jag nu sitter med Tele2. Är dock inget fel på telefonin i övrigt, hos tele2 så får man sitt eget riktnummer om man inte vill portera, och vill man ha en 'svara telefon' eller om du ringer väldigt lite så kan man köra utan några tillägg och då är det ju ingen månadskostnad alls.
tidig ?? eeh närdå undrar jag .. :?: 6 månader ? ett år ? 2 år sen?

nee ,dags o krama kudden