Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Matrix reloaded och Nokia 9802s

Matrix reloaded och Nokia 9802s

Nu när CD inte funkar så plockade jag fram min MR-cam, men den fungerar inte så lysande precis. Kodningen försvinner om jag byter kanal t ex. Jag har inget ljud på TPS. Finns det någon som har några tips för att få till det. Finns det något bra kort som fungerar tillsammans med denna cam? Jag har alltså läst in de senaste filerna, men det blir inte så bra ändå.
    Jag har tidigare kört TMB med conax-cam och det har fungerat hyfsat, men de senaste versionerna ger inte många extra kanaler precis. Även här tas några tips tacksamt emot.

Denna cam gillar inte nokia 9802s.
    Tex så hittar den inte camen alltid. Då får man ha boxen igång och sedan trycka in camen, då hittar den. Att byta mellan systemen är heller inte något nokian gillar. Kommer dock inte ihåg vilket men om man alltid gick till en kanal med en viss kodning (kanalen oviktig det är kodningsstandarden som man vill åt) mellan systembyten så hängde den oftats med.
    Auktoriserad julmusttestare.

Även magic modulen strulade men efter en liten modification så fungerade det hyffsat.
    Ända kruxet var att man inte fick zappa för fort, blädrade man över en kanal som var kodad o man inte lät mottagaren försöka koda av den så låste den sig, då var det bara att starta om!

Modificationen är att man löder in en diod o en kondensator som kompenserar ovan inlägg så man ej behöver ta ut modulen o sedan sätta in den efter man startat boxen!

Citat Ursprungligen postat av hellberg
    Modificationen är att man löder in en diod o en kondensator som kompenserar ovan inlägg så man ej behöver ta ut modulen o sedan sätta in den efter man startat boxen!
    Finns det någon beskrivning på detta någonstans?
    // Fredrik
    Nokia 9802S matad från 19ö/13ö samt 5ö/1v

Dreambox DM-7000s med 320GB hd och 512Mb usb minne
    CS Server i en ASUS router, (2 operatörer för stunden)
    Dreambox 500s m. newcs client

Citat Ursprungligen postat av hellberg
    http://hjem.get2net.dk/nokia_dvb/eng/ci-modi.html
    Kolla denna länk!!!
    Funkar det på 9802 också? Den har ju ingen HDD anslutning som 9902.
    // Fredrik
    Nokia 9802S matad från 19ö/13ö samt 5ö/1v

Liknande ämnen

1. Matrix Reloaded
    Av vappi i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 21:20
  2. Matrix Reloaded
    Av punx8 i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-05-01, 05:55
  3. Matrix Reloaded
    Av BBfordson i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:35
  4. Matrix reloaded ??
    Av dreamer i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-09, 23:46
  5. Matrix Reloaded
    Av Cue_ i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-11-14, 19:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss