Vad jag har läst om så är det exakt som T-bird skriver..Ursprungligen postat av Volvo3
Kan bara konstatera att 12c508a inte är nån krets som man vill testa på:-(
Tack för hjälpen.
zam
Vad jag har läst om så är det exakt som T-bird skriver..Ursprungligen postat av Volvo3
Kan bara konstatera att 12c508a inte är nån krets som man vill testa på:-(
Tack för hjälpen.
zam
Världen är som världen är!
-Det är en sak att veta vägen ! Men det är en helt annan sak att vandra på den-
12c508,16f84,16c84 är alla låsbara genom programmet du använder när du proggar dom. Finns en ruta du kryssar i som bestämmer om den blir otp eller inte.12c508 är otp om du vill det men du behöver inte låsa den.
Humax vaci 5350 2 lnb hotbird-astra1
Triax dvb 65s 1 lnb astra2
kabelvision
Man kan skydda koden mot att man läser ut den efter att man proggat den. Men det är inte samma sak. Den har ingen flash!!
För att försäkra mig om att det var så mailade jag AD-teknik för att dubbelkolla!! Och jag fick svaret:
*Kretsen du har är inte ny. Dessa kretsar kan bara programmeras en enda gång*
Och jag känner att jag litar på dom så jag tar 12f629 och labbar med istället!!!
zam
Världen är som världen är!
-Det är en sak att veta vägen ! Men det är en helt annan sak att vandra på den-
Har nu för att vara på säkra sidan programmerat en 12c508A 4mhz pow5. Har programmerat den med mp 3.5 och bananen 1.80 fliken 12c i ic-hållaren.Först den europeiska hexen sen den japanska och sist den amerikanska och det går utmärkt att progga den hur många gånger som helst.
Humax vaci 5350 2 lnb hotbird-astra1
Triax dvb 65s 1 lnb astra2
kabelvision
För dom som kan läsa ett datablad så står det klart att 12c508/9 är OTP! Man tycker tillverkaren borde ha koll på det![]()