Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Bredband för 60+ långt utanför Stockholm(Fjollträsket)

Bredband för 60+ långt utanför Stockholm(Fjollträsket)

Jo,
    faderskapet ringde upp mig och hade fått ett erbjudande från spray om olika hastigheter och priser. Han tyckte det lät ok med 79/månad för hastighet 500(som han uttryckte det) inklusive modemet.

Jag tittade på erbjudandet och det visade sig att spray ville ha 25öre per mb.

Finns det något bolag som har en billig lösning(ADSL) utan mb avgifter och inklusive modem.

Det räcker medd 0.5mb uppkoppling till hans behov.

Det är endast bolag som har tjänst över teleledning som är aktuella så BBB antar jag går bort.(Därför skrev jag utanför Stockholm :lol: )
    Avstånd till telestation är 2-3km.
    Jag kollade upp hans nummer för ett halvår sedan och då gick det att få adsl.

Själv har jag telia 0.5 men tycker de är för dyra och funderar på glocalnet. Dock skulle de ha kontaktat mig via e-mail när de kunde garantera mig uppkoppling hos dem. Det var 14dagar sedan.

Så summering: Billigt med adsl modem och det är ok med 0.5mb dock utan avgift per mb.

Förslag?

edit:
    Glömde säga att jag hatar tele2 så det är inget alternativ.
    Auktoriserad julmusttestare.

Här har du ivf sveriges samtliga leverantörer inkl pris o prestanda
    http://internetworld.idg.se/tjanster/bredband/
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Glocalnet är rätt billiga, har för mig att de ta 199kr/mån för 0.5

jag tackar för er hjälp. tyvärr är många sammanställnigar lite dåliga. som de på pts.se
    jag skall kolla era tips men om någon har skaffat något bra o billigt nyss med modem så skrik gärna till här.
    pricerunner har ofta slappat lite och har lite dålig koll på vad som ingår i produkter nu förtiden har jag märkt.

http://www.alltombredband.se/index.php/x/_bredband/satt <- där kan du söka på vad som finns...förhoppningsvis stämmer den rätt bra iaf

Citat Ursprungligen postat av Thåström
    Glocalnet är rätt billiga, har för mig att de ta 199kr/mån för 0.5
    För att få det priset måste du byta till dom som operatör för din vanliga telefon också. Kolla längst ner i det svarta nästa gång deras reklam går, det står där med mörkgrå färg..

Vet inte vad det kostar annars men skulle gissa på runt 300 som alla andra tar.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    @elvings

Jag har tittat på samma alternativ till min mor...hon är pensionär men gillar att läsa aftonbladet på nätet m.m... :wink:
    Jag har dock inte hittat nåt billigare än spray, och vi räknade lite på det ....och med hennes andvändande så hamnar hon runt 200:- / per månad, och det är ju överkomligt...skulle hon dock utnyttja bandbredden till max..så kommer hon aldrig över 329:-/mån.....dessvärre har jag ingen erfarenhet av spray som leverantör.....men dom är väl inte sämre än någon annan....
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

Kan han inte dela med nån granne då?

Isf är det bara att köpa en router (tex NETGEAR RP614), och vips blir det inte så dyrt per månad :smile:
    "Internet är en fluga som kanske blåser förbi. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet." -- Ines Uusman 12 maj 1996, då IT-ansvarig minister

Nä, det finns inga grannar på lagom håll.

Liknande ämnen

1. hur långt ner i europa syns nordiska kanaler?
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 22:24
  2. Metallica Stockholm 12/7, ska du dit?
    Av admin i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 20:54
  3. Parkeringskort Stockholm
    Av pluto i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-07-13, 13:02
  4. Hur långt gånget??
    Av hejaifk i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-05-14, 09:09
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 10:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss