Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Pic krets

Pic krets

Hallå i stugan!!
    Är det nån som är haj på det här med att programera pic-kretsar?
    Jag försöker progga en 12c508A, men min MP3,5 säger bara att picen inte stämmer överens med vald krets.
    Jag har mjukvara 1.9 på proggaren och använder 1.80 multiprogg. Jag har provat en hel den andra versioner på multiprogg, funkar inte heller.
    Och kretsen ÄR rättvänd .
    Nån som har nån aning?? Ska man testa nåt annat progg? Vad finns att tillgå??
    /zam
    Världen är som världen är!

-Det är en sak att veta vägen ! Men det är en helt annan sak att vandra på den-

Har aldrig testat lösa kretsar :shock:
    Är filen gjord för 508 då?
    Har för mig att det är en OTP = One Time Programeble (eller nått liknande)
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Jo, filen är för den kretsen... Jag har en som jag gjort själv. (enkelt projekt och en som en annan jag gjort! OTP ! betyder det att jag bara kan progga den en gång?? Har försökt att fatta databladet men hajar inte riktigt.. Är det så förklarar det kanske saken. Men jag trodde det gick att skriva över den flera gånger men så kanske inte fallet är!!
    ZzZzZzam

eproom

Det är ett Eproom och går att progga många gånger.Används till gamla playstation bla.
    Humax vaci 5350 2 lnb hotbird-astra1
    Triax dvb 65s 1 lnb astra2
    kabelvision

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Tackad
    28 gånger
    Nej, 12c508a är OTP och kan bara programmeras en gång! Det finns också en version med flash som går att progga flera ggr men exakt vad den heter kan jag inte utantil men det lär gå att hitta på microchips hemsida.

Har chippat om många gamla playstation med denna krets och hade inga problem att progga dem flera gånger.
    Humax vaci 5350 2 lnb hotbird-astra1
    Triax dvb 65s 1 lnb astra2
    kabelvision

Gick in på ELFA där fanns datablad för pic 12C50X-serien http://www.elfa.se/pdf/73/731/07316219.pdf där stod bl.a. detta

• 1,000,000 erase/write cycle EEPROM data
    memory

Så det ska funger att proga om den flera gånger :smile:

Edit: Vid genomläsning av datablad blev jag lite tveksam det finns flera varianter några är OTP :roll: men inte säker på vilka :?:

Problemet jag har är att det står att kretsen inte matchar vald krets!
    Jag använder MP3,5, jag har mjukvara 1.9 på proggaren och använder 1.80 multiprogg. Det verkar knepigt!! Vad kan det då vara??
    Och vad menas med OTP annars om inte "one time programable"?
    zam

Chippet innehäller 2 delar, den ena är för programvaran och den är OTP och går endast att programmera en gång, den andra delen är eprom och går då att skriva till fler gånger

Länk till microchip där det finns datablad och rubbet
    http://www.microchip.com/stellent/id...cName=en010103
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Tackad
    28 gånger
    Citat Ursprungligen postat av halda
    Har chippat om många gamla playstation med denna krets och hade inga problem att progga dem flera gånger.
    I sådana fall använde du pic16c84 eller 16f84, 12c508/9 ÄR otp.

Liknande ämnen

1. Identifiera smartcard krets
    Av Deas i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 22:00
  2. Har en PIC krets 16F84A
    Av tonu i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-03-15, 14:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss