Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Fler som har problem med Comboboxen?

Fler som har problem med Comboboxen?

Jag som många tröttnade på att vänta på koder häromdagen, så jag rusade i vild panik in på stora giganto å snabbtecknade ett kontrakt med djävulen för att åter få se sat-tv. Sagt å gjort, kopplade ner den gamla trotjänaren Triax, å förpassade den till garderoben. Jag kopplade in den fina spejsiga Comboboxen och rev i desperation upp det medföljande kuvertet med det nya betalda kortet. In med det å så var man igång!
    Nu började problemen! När jag väl listat ut hur jag skulle lägga upp favvolistan så slog jag mig ner i soffan å började zappa runt. Men så trögt det gick! Den så tidigare snabba skiftningen av kanaler gick nu i slow motion. en evighetsväntan när en ny kanal valdes innan texten "kodad kanal" kommer upp. Efter ännu en stund så avkodas kanalen och jag kan titta. Detta upprepas vid i stort sett alla kanalbyten! Det är inget som går över heller, utan fortsätter hela tiden. När jag väljer kanal 1 så visas den direkt, men efter några sekunder fryser bilden, för att sedan hoppa i gång igen. Vilket mörker! Jag kollade och jag har ingen svag signal, och heller inga "pixlar" i bilden. Det funkade ju bra med triaxen med tallriken i exakt samma läge förrut.

Nu till min fråga: Är det fler som upplever detta med Comboboxen, eller har jag gjort nån miss? Visst jag kan fråga CD, men vill gärna dryfta detta med er ärrade free-tv vänner först.

Mvh Matte :?

Kan bara säga att jag gjort samma som du men min box funkar bra och den bytar kanal fort och inga frysningar men jag tänker använda min gammla kära sammy 9500 em via
    Allt Som Kommer Från Himlen Ska Vara Gratis

Min Combo funkar också bra!
    Dvs, det går fort att byta kanaler även efter det att den visat "kodad kanal"
    Ps. har du ställt in din skål med ex. en satfinder så att din mottagare får max insignal?
    Bara en tanke...
    //Jesse James

Jag har samma problem som dig, dock verkar det lösa sig om man stänger av och på boxen.
    Jag har inte full signastyrka så det kan ju vara det de beror på !?
    -=blkb=-

Jag får nog skaffa en satfinder och justara tallriken, för det har ju bara gjorts på känn tidigare. Har nån nåt tips på en bra, men billig satfinder?

Kan berätta att det funkar utmärkt att sätta Viaccess CI-modulen och GK för 3an å Z i Combo......

Mvh Matte

på gamla hyrboxar.. så var kanalen 499 eller 498 ? . hur som helst... vet inte om de är samma för comboboxen.. de jag menar är att en uppgradering av mjukvaran kanske kan lösa problemen.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Hej. Jag har trökat på cd om detta ett antal gånger nu, men sitter på jobbet. Jag kan lägga ut svaren sen när jag kommer åt mailen hemma. Fick svar senast igår och man hänvisade till att mjukvaran i en del boxar inte fungerar riktigt.

Hogga

Detta fick jag till svar igår när jag klagat på svart i rutan och mosaik vid kanalbyten:

Det är inte fel på boxen, detta är en bugg i mjukvaran. Vi har även
    märkt att detta problem inte är för alla. Har du mer problem med
    vissa kanaler eller är det samma på alla? När du får kodad kanal
    prova stänga av boxen på stanby knappen som du har på din
    fjärrkontrol och sedan startar du igen på samma knapp.

Tja, det är väl den hjälp man får...

Hogga

Samma problem här med frysningar ock att det står kodad kanal
    när man byter kanal , jag har haft en tekniker från butiken här
    ock ställt in parabolen ock han säger att jag har kanonfin singnal
    , Men jag ringde CD ock dom sa att det är fel på mjukvaran
    i boxarna ock att dom hade högsta piriotet på det ,
    Kunde bli så att man kunde bli kompenserad om det skulle hålla
    i sig

Micke

Hej igen! Fel i mjukvara säger ni....När detta är åtgärdat, ska man kunna ladda ner den som ny firmware sen eller? Och hur vet man det? Går det på automatik om man låter boxen stå på 5an tex?

Matte

Liknande ämnen

1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 11:21
  2. COMBOBOXEN
    Av PIRATKING i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-21, 16:58
  3. CD`s Comboboxen???
    Av paddan i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-04, 09:19
  4. Comboboxen
    Av godsägaren i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-29, 09:11
  5. Fler med problem????
    Av [steffo] i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 15:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss