Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Philips DVDR70

Philips DVDR70

Hejsan, har ett litet problem. Hyrde idag Resident Evil Apocalypse och skulle titta på den stoppade in filmen och med besvikelse funkade inte filmen. Den höll på att ladda sedan stod det på displayen
    T41 --:--:-- SVT1 (det är en dvd brännare) och den stängdes av och sattes på. Varje gång jag försökte starta filmen blev det så. Vet inte vad det kan vara. Tacksam för hjälp.

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Du kan testa detta, att göra den regionsfri:

1)Via the "System" button on your Philips remote, on your recorder (no disk in recorder), change the "Remote control used" from "DVD Recorder" to "DVD Player". Store it. (This is IMPORTANT!)

: 2)On your Philips remote press Play 159
    The display on the recorder should now change to eleven dashes.

: 3) Still using your PHILIPS remote, tap in 121 212 005 255 (the last few digits will NOT be visible on screen but they WILL be there). Now press "Play" on your PHILIPS remote.

: 4)Power down your recorder, wait a few seconds and Voila!!. You now have a region-free beastie!!

: 5)..Via the "System" button on your Philips remote, on your recorder (no disk in recorder), change the "Remote control used" from "DVD Player" to "DVD Recorder". Store it.

men kan detta hjälpa även om jag har hyrt den i en svensk butik.

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    jag vet inte om det kan hjälpa. Testa.

skall bara hämta filmen från min kusin, men vad kan det bero på att det blir så.

Re: Philips DVDR70

Citat Ursprungligen postat av muhammed_3
    T41 --:--:-- SVT1
    Jag skulle tolka det som att den försöker spela in något via timern, varför skulle det annars stå SVT1? :shock:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

en tanke, men den står alltid så, det betyder att om du lägger den i TV läge kommer kanalen SVT1 vara på.

Liknande ämnen

1. philips -95 + v..sat
    Av algot i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-09, 09:46
  2. philips
    Av katten i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-13, 18:36
  3. Philips DSI 175/D
    Av ajdee i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 19:12
  4. philips
    Av katten i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 22:07
  5. Philips +m2
    Av Evex i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 10:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss