Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Tv-out-problem

jag har varit med om att det varit svart/vitt på en tv med ntsc men bytte man till pal så blev det färg...

/mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

Citat Ursprungligen postat av mami
    jag har varit med om att det varit svart/vitt på en tv med ntsc men bytte man till pal så blev det färg...

/mami
    Där ser man, fel av mig då!

Många tv-apparater har "s-videoingång", men det är inte alla som kan hantera en äkta s-videosignal, utan tolkar den som en komposit signal, vilket obönhörligen genererar en svart-vit bild. Vissa kan man ställa om i menyer på tv:n, andra inte.

Kör med en kompositadapter från datorn istället, och anslut till tv:n med rca-kontakt, alt. scart. Något sämre bild, men färg iaf...

och har ni ati och en tv som hanterar rgb så gör ni såhär http://forum.sweclockers.com/showthr...hreadid=229521

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    jo men har hört att det där kan förstöra vissa tv-apparater... men det blir nog bra bild om det funkar

ey!, svart/vitt fenomenet har kommit och gått på min dator. hade nyss färg nu svart/vitt igen.. I Tvtool finns en inställning där man får välja. s-Video eller komposit. har man svart/vit skärm kan man testa detta:

kör som vanligt med s-Video kabeln. där man väljer S-Video eller komposit där väljer man komposit. då kan man få färg. funkar för mig iaf.

glöm inte ON på TVtool.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Citat Ursprungligen postat av gump
    ey!, svart/vitt fenomenet har kommit och gått på min dator. hade nyss färg nu svart/vitt igen.. I Tvtool finns en inställning där man får välja. s-Video eller komposit. har man svart/vit skärm kan man testa detta:

kör som vanligt med s-Video kabeln. där man väljer S-Video eller komposit där väljer man komposit. då kan man få färg. funkar för mig iaf.

glöm inte ON på TVtool.
    låter som om din tv inte tar emot s-video signaler i så fall

Citat Ursprungligen postat av Anders_79
    Tv tool funkar de bara på nividia eller?

För jag har ATI finns det nått annat prog för det?
    om du har ati o vill ha perfekt tv out...
    http://forum.sweclockers.com/showthr...ght=perfekt+tv
    VU+

Tjena!!

Tack för alla svar och tips!!

Allt löste sig genom att jag ladda hem TV-Tool, Men himla schysst av alla som svara

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss