Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Vilken BOX?

Vilken BOX?

Hej allihopa!

Jag skulle behöva lite hjälp, jag funderar att köpa en comhem box och den jag tittat på mest är Sagem ICD 503. Men den har inget stöd för DD5.1. Vilken är bäst?

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Tackad
    2 gånger
    Dreambox helt klart!
    Dreambox 500c, finns ute för 2000-2500kr.

hör mer hos w*w.dreamboxx.nu de kan säkert ge dig fler tips och info om tekniken..

Ok men om man väljer från comhem boxarna de finns billiga på blocket?

Citat Ursprungligen postat av gorvas
    Ok men om man väljer från comhem boxarna de finns billiga på blocket?
    ta en med conax stöd med tanke på cardsharing
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

med conax stöd?

asså.. jag har riktigt dåligt koll men.. vanliga STBer funkar väl inte (cardsharing) ? den enda är väl en dreambox för den är väl en "öppen" = inux kärra i botten som kan kan styra :?: asså shell:a in.

hmm. confused..<-- vet ruggigt lite än..

Vanliga STBer med Conax ska fungera. Man använder ett specialkort som man stoppar i STB:s kortplats. Det kortet är sedan via en seriellkabel kopplad till en linuxdator (eller windows för vissa) och på den datorn får man förstås köra ett program som kan koppla upp sig mot en cardserver. Specialkortet heter Season Interface.

Platin!
    Wow...had NO IDEA!

En länk så köper jag ett meddetsamma! ..please?

(=har precis köpt en beggad labb burk för Linux)

Har för mig att man inte ska göra reklam här på forumet... så du får ingen länk. Men googla på "wafercard season" så hittar du nog något. Jag köpte från ett danskt företag, fick betala via bankgiro i förskott. Köpte typ från dem första jag hittade, men visade sig sen att de hade ganska bra priser iaf. Glöm inte att köpa med en seriellkabel.

Den enda länkning vi inte tillåter är till ställen som säljer färdiga eller påstått färdiga p-kort.

Allt annat är nog tillåtet som svar på frågor.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

letar.. svårt att hitta i sverige? hittade en dyr USB i Sverige www.eu-digital.nu
    -men jag tror att jag föredrar seriell..(=mindre problem)
    en "vettig" dansk poppade up: www.wafercard-danmark.dk om nån ser nått direkt fel hojta till..

Om jag förstår det hela rätt: kan jag poppar in den i standard STBn i vardagsrummet så är den en "replacement" mot smartcardet---> serikabel-> labb-PC

Season wafer "borde" funka i alla ComHem boxar, inte nått Conax vs Viaacess problem? (Har en tråkig standard ICD3000 hyrbox som ComHem har på sin sajten som jag hämtade på Expert 6mån sedan.)

Igentligen vad jag *skulle* vilja göra: är att dra igång en egen sekundär DVB tuner- = vill ha *min* nycklel på två ställen. Men detta är labb tillsv. ..
    Har två Linux kärror i "labbet" och en Windows burk i vardagsrummet..ujj..

Liknande ämnen

1. Norden parabol vilken lnb är vilken
    Av Nymann i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 18:42
  2. Vilken box ?
    Av Stiga i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 19:10
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 13:04
  4. Vilken cam
    Av krone_swe i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-09, 17:51
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 07:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss