Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Ftp suck problem

Ftp suck problem

hallå har fixat en ftp server men när jag loggar in genom explorer tex. ftp://min:min@dfg.serveftp.org så tappar min dator uppkopplingen och jag blir tvuvungen att rycka ur strömmen till brandväggen för att kunna logga in i igen nån som har nån ide
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

nä det skulle jag inte tro det, har du testat att vänta lite? för om man tar via explorer så ser det ut som att den hänger sig, men den jobbar faktiskt..
    annars så testa med en FTP klient typ FlashFXP

Det är långt ifrån alla brandväggar som gillar att man går från interna nätet ut till brandväggens utsida och sedan tillbaka in igen.

Lösning - använd interna ip't när du ansluter till ftp'n från insidan.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Det hänger också på hur du konfigurerat servern, om den tillåter att ansluta passivt.

IE är ingen hit att köra ftp med, men du kan plocka bort passiv anslutning i dom avancerade inställningarna
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

ftp va fan är du kvar på stenåldern eller. kör sftp(ssh2) istället, sen kan du använda cuteftp pro för att ansluta. varför använder du explorer?

Mmm men om jag sitter vid en dator som inte har cuteftp
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

Liknande ämnen

1. Suck, pissiga avtal hos boxer.
    Av eviln i forum Boxer
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 19:54
  2. Suck
    Av ops i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 20:27
  3. Suck... PPV problem
    Av IMC i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-23, 13:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss