Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 41

Ämne: Dreambox 500c

Citat Ursprungligen postat av Eskas
    Humlan: Trasig kortläsare var rätt gissat

Någon fler än jag som får problem med "pixlig" bild när SNR ligger under 90% och som vet om det går att göra något åt saken? Detta händer mig på discovery kanalerna och 4:an plus.

Utöver detta så har jag problem att få in viasat sport 2 och 3. Msg från boxen "service could not be found". Knepigt värre!

På återhörande!
    SNR över 70% ska vara fullt tillräckligt. Kolla AGC, som bör ligga mellan 50-70%, över 70% kan tyda på oren signal. Kolla även BER som ska vara 0 allt annat är inte bra, å kan ställa till mä just ditt problem. AGC = Automatic Gain Control, BER = Bit Error Rate. SNR = Signal Noise Ratio. Förhoppningsvis ä dä rättstavat åxå
    mvh humlan.

hmm humlan bättre säga som det är viasat sport 2,3 samt tv1000 family och nordic fungerar inte med dreambox 500c tycker det är bättre o säga det så ni vet dock så ska tv4+ fungerar ....men som sagt viasat sport e det där problemet är konstigt för det e så för alla

Citat Ursprungligen postat av Dywre
    hmm humlan bättre säga som det är viasat sport 2,3 samt tv1000 family och nordic fungerar inte med dreambox 500c tycker det är bättre o säga det så ni vet dock så ska tv4+ fungerar ....men som sagt viasat sport e det där problemet är konstigt för det e så för alla
    Jag har testat att ta med min box till en kompis. Hos honom funkar både 4plus och viasat 2,3 klockrent med min box. Hela nyckeln ligger i kvaliteten på signalen till boxen. Dreambox 500c kräver bättre signalkvalitet än en vanlig hyrbox(typ macab eller sagem) för c*mh*m. Detta är något som jag provat mig fram till genom ett antal experiment under helgen.

Nu har jag fått till genomgående bra bild på både 4plus och Viasat sport 2,3. Har SNR på 94-95% på de kanalerna nu. Förut låg det på 89% resp 68%. Detta har jag uppnått genom en antennförstärkare. Andra tips är att se över om det finns skarvar på antennkabeln, förgreningar via t-kors eller andra kablar som ligger snurrade runt en antennkabel och stör signalen på så sätt. I mitt fall räckte det iaf med en förstärkare. Nu är allt frid och fröjd! Att man inte ska kunna få in via sport 2,3 på db 500c är alltså nonsens. Säger som min kompis: "Don't underestimate the power of the cable"

Dä ä bara på vissa ställen, å ja vet inte varför...

mvh humlan.

Jasså kabel/anslutningar, precis som alltid då. Men jag glömde helt bort den delen, då jag inte trodde dä skulle va nåt problem i kabel-TV nät.

mvh humlan.

Också problem

Jag har också problem med min 500c. Just på frekvensen 402MHz där dessa kanaler ligger så funkar det inte. Tror inte det är signalstyrkan för mitt dvb-c kort klagar inte. Har du sett någon mer info om detta? Kan man göra nått?

/G

Kan någon forklara till mig!

Har någon en guiden till drembox com hem hur man instalerar och vidare!!
    Skicka till mig tack!

akelava@bredband.net

Re: Kan någon forklara till mig!

Citat Ursprungligen postat av Aki
    Skicka till mig tack!

akelava@bredband.net
    Du kan kontakta mig, så hjälper jag till mä vad som behövs. Använd Skype där mitt anrop är humlan57, eller skicka mig ett PM, så kan jag ge dig URL till vår hemsida.

www.skype.com är adr till Skype, progget som slår MSN i allt.

mvh humlan.

Re: Också problem

Citat Ursprungligen postat av gorby
    Jag har också problem med min 500c. Just på frekvensen 402MHz där dessa kanaler ligger så funkar det inte. Tror inte det är signalstyrkan för mitt dvb-c kort klagar inte. Har du sett någon mer info om detta? Kan man göra nått?

/G
    Om Du använder en splitter eller liknande, så verkar den förstöra signalen. Vet att dom mä T-koppling tappar just dom kanalerna som ligger på 402 MHz. Utan så fungerar dä problemfritt.

mvh humlan.

Re: Kan någon forklara till mig!

Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Citat Ursprungligen postat av Aki
    Skicka till mig tack!

akelava@bredband.net
    Du kan kontakta mig, så hjälper jag till mä vad som behövs. Använd Skype där mitt anrop är humlan57, eller skicka mig ett PM, så kan jag ge dig URL till vår hemsida.

www.skype.com är adr till Skype, progget som slår MSN i allt.

mvh humlan.

Ok, men vad måste jag har , jag har bredband, och comhem gammla box
    med abonemang 8 favoriter!
    Jag vet att måste köpa en drembox.
    Vilken är best 500s eller 500c , och måste jag har reuter okså !
    Något annat ?
    Svara till mig tack.... kan jag titta sen alla program ?

Liknande ämnen

1. Dreambox 500C
    Av Eklundh i forum Dreambox
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 15:44
  2. Dreambox 500C & HDTV
    Av janbananfan i forum Com Hem
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-09-14, 19:49
  3. Dreambox 500C
    Av janbananfan i forum Övriga mottagare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-06-11, 20:33
  4. Dreambox DM 500C
    Av iggy i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-07, 16:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss