Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: *Vad hände med han som sålde kort i svinesund*

  1. #11

    liugb

    Tror ni verkligen att några som "hackat" ett orginalkort inte vill tjäna pengar? Snälla bara för att man har kunskaper så tar det månader om inte år innan nån lyckas hitta något. Hittas det något "kryphål" så håller de nog på infon ett bra tag. Sen när det svalnat lite kanske de säljer info eller MK till någon som är villig att betala. Vem gör tex 2års arbete gratis?

    "sluten grupp"--->"Stor nasare"--->"$$$sluten grupp"
    "Stor nasare"-->"Privat personer små nasare etc"-->OP key fri

    Utan "Stor nasare" = inga nycklar fria.
    Så all heder åt nasare och verkligen till de som säljer till nasare!

  2. #12
    Kilroy 1 - Volvo 3 >

    Du har nog missuppfattat lite - Klart att den som "hackat" fram en fungerande lösning för "Free TV" vill ha en slant också. Men största kicken och anledning till att man använder sina kunskaper är inte i 1:a hand att tjäna pengar utan att klura ut en lösning som funkar och presentera denna med sitt nick eller under Team ????. Ungefär som grafitti-kluddarna, man vill åtstadkomma något/synas/och visa sin "tags".

    Att en "hackare" sen även vill ha en slant för sitt arbete är ju självklart å "grädde på moset", men de gör han/hon inte genom att ställa sig på gator/torgmarknader och riskera att åka fast. Nix då gör man som typ Team S***S*** fixar fram en kod som passar en speciell typ av kort och där man får en viss profit för varje sålt kort (ex.vis som MII) - då kommer man ju att få sälja en himla massa kort och här gäller helt andra summor än var en "KORT-nasare" någonsin kommer upp till under ett helt liv. Skillnaden är att "kortnasaren" köper kort - snor någons annans verk - bränner själv och kränger själv till hutlöst pris.

    Att snacka om free tv är iofs. inte helt rätt (finns nog inte absolut free) för de flesta av oss har ju köpt ett tomt kort till ett visst pris + en brännare (tillsammans normalt runt 1000 spänn). Men med den utrustningen har vi ju haft möjlighet att fixa in fungerande koder själva på kortet - koder som "hackern eller teamet" levererat - och på så vis fått garanterad del av vinsten från kortförsäljning.

    Visst är detta en form av dubbelmoral då jag personligen ser det som mer okey att betala för något jag inte har kunskapen till själv, men att pröjsa någon för något som han/hon snott från någon annan är för mig lika med "häleri" och en jäkla dålig stil.

    Så tycker jag iaf. och även många med mig, men alla kan ju inte tycka lika!
    :mrgreen:
    Även experten har en gång i tiden varit novis !!!

    DB 7000S - Toro 90 1W.5E,13E,19.2E

  3. #13
    Ok vet inte om det är jag som tänker konstigt men just nu fattar jag inte mycket, missade säkert något i tråden, jaja det blir nog bra. :roll:

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Ni vet verkligen inte hur det fungerar, det syns i lång väg. Pengarna är inte allt men det kan jag garantera, utan pengar blev det inga hack publika. De som gör det helt ideelt får ni aldrig någonsin ut något publikt av, dom gör det bara för sin egen skull.
    Det ni ser på nätet är i 99% av fallen en produkt av ett hack av en kommersiell produkt.

  5. #15
    Volvo 3 >

    Eftersom du alltid "vet så mycket" om allt, menar alltså att någon "kortnasare" lägger ut fung. koder/MK på nätet med tillgång för alla, så att han/hon slipper sälja så många "färdigproggade" kort?

    För det är just färdigproggade kort vi snackar om när vi snackar "kortnasare", å inte de som säljer tomma kort!!!
    :mrgreen:
    Även experten har en gång i tiden varit novis !!!

    DB 7000S - Toro 90 1W.5E,13E,19.2E

  6. #16

    jjj

    Citat Ursprungligen postat av nimbusen
    Volvo 3 >

    Eftersom du alltid "vet så mycket" om allt, menar alltså att någon "kortnasare" lägger ut fung. koder/MK på nätet med tillgång för alla, så att han/hon slipper sälja så många "färdigproggade" kort?

    Det är bla från dessa som public keys indirekt kommer ifrån.

    Vetskapen att veta att det finns "nasarkort" är väldigt viktig för bla de mindre etablerade.

    För att backa i tiden så var det "en" privatperson som släppte första publika nyckeln till comhem.
    BC 52 var känd för dem och de visste hur de skulle använda den.
    Innan detta var det en känd nasarfirma som gjorde MOSC för tusenlappar vart tror du de fått info ifrån?
    Inte direkt serverat på silverfat. De fick nog slanta rejält för detta. Eller hade ett rejält sammarbete med folk från Frankrike och Ryssland och var själva ett viktigt led i detta.

    Efter detta låg Boxer nu i intresse och stopstop började kränga kort för detta.

    Pentateam var ett viktigt led ang CD för public keys.

    Så hur man än vrider och vänder på det så är "nasarna" viktiga personer för låt säga fri tv.

    Utan nasare skulle vi till 99% inte ha ett skit.

  7. #17
    I å för sig så är det ju upp till var och en om man ska köpa kort hos nasare eller inte..Men klart är att pengar styr.Hade det inte legat pengar i det hela så hade nog inte spridningen vart lika stor.Efterfrågan hade ju också minskat betydligt.Sedan är det ju väldigt personligt vad man tycker om dom som säljer pirat kort, pirat spel, pirat film mm...Naturligtvis så bidrar ju alla med att stötta den illegala verksamheterna indirekt.Men som allternativen ser ut så har nog dom flesta en ganska sund åsikt över hur det hela kunde sett annorlunda ut......T.ex betala enbart för dom kanaler som du vill se...och sedan så kan nog dom flesta hålla med om att abonnemangen är för dyra...Sedan kan dom ju slopa bindningstiden också..Samt den där engångskostnaden för att överhuvudtaget få kortet...Jag tror nog att det dom skulle förlora skulle dom få in på mer abonnenter...Skål.... :lol:

Liknande ämnen

  1. Vad hände med Nascar?
    Av medusa3604 i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-30, 22:29
  2. Vad hände med kunskapskanalen?
    Av Orka i forum Boxer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 18:25
  3. Vad hände?
    Av rox i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 09:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss