Volvo 3 > snackar inte om "hackers" eller vad de nu kallas som sitter inne med kunskapen om att knäcka koder och komma med färdiga lösningar till oss andra.
Om det står någon och säljer "fungerande" kort så inte fanken har han/hon något annat syfte än att tjäna pengar på något som andra kommit på. Dessa personer har inte den minsta kunskap hur ett kort fungerar och är definitivt inte anledning till att "vi" kunnat/kan se på "free tv". Dessutom är det ju inte "free tv" att betala hutlöst för något man kan få gratis. Det är detta agerande som ogillas av oss hobbyister.

Mirage > Absolut inte meningen att låta otrevlig på något sätt, förstod bara inte vad exakt du ville veta. Att din fråga "flyttades" har jag ingen inblandning i, men jag förstår den som gjorde utförde "flytten".

Längst upp på sidan i Forumet avd. CD står det: "Det finns i dagsläget inga fungerande P-kort för CD" - tycker detta säger allt.

Okey vi skulle skita i "försäljaren" men:
om nu korten inte innehöll fungerande koder så antar jag att "säljaren" inte kan åtalas för att ha sålt "icke fungerande p-kort" - låter som en jämförelse att sälja vatten i brännvinsflaskor och påstå att det är sprit. Möjligtvis för bedrägeri. Vad jag menar med mitt svar är att om personen blivit åtalad, är det väl polisen på orten som bäst kan svara korrekt på detta och då slipper du samtidigt en massa gissningar från våra duktiga "förstå-sig-påare".